P
Vet ikke om jeg poster i riktig avdeling men jeg sjanser.

Jeg tenkte å sette opp veggskap 80x90cm på en vegg med dobbelt gips og fliser. Dessverre går det ikke å skru direkte i stenderne.
Hvilke skruer eller plugger osv skal jeg bruke?

P
Noen som har noen ide?
Jeg vurderer ekspander gipskrue for dobbeltgips. Vil det fungere? På ekspanderdelen på skruen er det jo to "tagger" som antagelig skal gjøre at den ikke snurrer rundt, men fester i gipsen. Hvordan gjør man med disse? De vil kanskje sprekke flisplaten når man fester skruen? Skal man kanskje bøye dem tilbake?

Thomas59
Du kan nok bende ut eller file bort hullingene på Mollypluggen. Risikoen er jo da at pluggen/expanderen snurrer. Kanskje en klatt epoksylim hjelper. Bare pluggen begynner å "dra" er det rolig. Da bremser ofte pluggens vinger bak gipsen.

Det kanskje finnes en annen snedig løsning/plugg/expander, men selv bruker jeg Snap Toggle. Den har en tynn plastkrage som heller ikke bygger så mye ut fra flisen.

Hvilken løsning du enn velger er det viktig at du virkelig fyller hullet med silikon da du bryter tetningslaget når du borer. Press inn både før og etter du har satt inn pluggen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.