Står foran et garasjeprosjekt etter hvert. Tenkte å bygge med løsvirke fordi jeg ikke finner noe byggesett jeg vil ha. Satt og funderte da på skruer. Dere som er erfarne husbyggere, hvilke dimensjoner på skruer er mest vanlige ved et bygge, de som man trenger å ha hjemme? Selvfølgelig finnes det spesialskruer, men det er ikke det jeg tenker på nå, men de mest vanlige typene og dimensjonene. Dette blir mitt første større nybygg så min erfaring strekker seg til et antall husrenoveringer og kanskje en vedbod typ.

P
Totem Totem skrev:
Står overfor en garasjebygging etter hvert. Tenkte å bygge i reisverk for at jeg ikke finner noen byggesett som jeg vil ha. Satt og funderte da på skruer. Dere som er erfarne husbyggere, hvilke dimensjoner på skruer er mest gangbare ved et bygg, de som man trenger å ha hjemme? Så klart det finnes spesialskruer, men det er ikke det jeg tenker på nå, men de mest gangbare typene og dimensjonene. Dette kommer til å bli mitt første større nybygg, så min erfaring strekker seg til et antall husrenoveringer og kanskje noen vedboder.
Tenk på å kjøpe en spikerpistol som tar 3 og 4 tommers spiker i stedet, det finnes brukt å kjøpe..
Å skru sammen ramme og alt vil bli enormt dyrt..

• Liker
Totem
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Vurder å kjøpe en spikerpistol som tar 3 og 4 tommers spiker i stedet, det finnes brukt å kjøpe..
Å skru sammen ramme og alt vil bli enormt dyrt..
Ja, det er et alternativ det også. Har faktisk aldri tenkt på den tanken. Bra tips. Takk.

M Marcus_Carlsson skrev:
Fra [lenke]

Last ned dokument for komplett gjennomgang, men se nedenfor sammendrag -->

[bilde]
Takk. Det skal gjøres.

P
Totem Totem skrev:
Ja det er et alternativ det med. Har faktisk aldri tenkt den tanken. Bra tips. Takk.
Som sagt det kommer til å lønne seg mange ganger om, også tidsmessig så vil du spare enormt med tid..

• Liker
Totem
  • Laddar…
Spikerpistol altså. Hvilken type vil dere anbefale. Trykkluft, gass, batteri. Har sjekket litt rundt. Det ser ut til å finnes ulike vinkler på spikerbåndene. Hva er forskjellen og hvorfor? 😀

P
Totem Totem skrev:
Spikerpistol altså. Hvilken type ville dere anbefale? Trykkluft, gass, batteri. Har sett litt rundt. Det ser ut til å være forskjellige vinkler på spikerbeltene. Hva er forskjellen og hvorfor? 😀
Billigst blir det med en trykkluftdrevet hvis du har en kompressor, da det kommer til å gå noen titusen spiker eller så..

Rejäl skrev:
Billigst blir det med en trykkluftsmatet om du har en kompressor da det vil gå noen titusen spiker eller så..
Kompressorer finnes. Tenkte mest på styret med å ha slange.

P
Totem Totem skrev:
Kompressorer finnes. Tenkte mest på styret med å ha slange.
Men gassdrevne så blir det dyrt per spiker, mest service snekkere som bruker disse..

• Liker
Totem
  • Laddar…
MrJay
Batteridrevet DeWalt bygde vi tre hus med 😉

• Liker
Totem
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.