Har to vegger i kjelleren som jeg gjerne vil rive men vet ikke hva som er bærende eller ei der nede, kanskje alle er det?

Samtlige vegger er leca-blokker så går ikke an å se om det er noen grove stendere eller slikt som i trekonstruksjon.

Hvem henvender man seg til om man vil finne ut av hvilke vegger som er bærende i huset? Og hva kan en slik konsultasjon koste omtrent? Noen som har peiling?

Takk på forhånd :)

Du trenger f.eks. en byggingeniør, sjekk arkitektfirmaer f.eks. eller sånne som utfører inspeksjoner av eiendommer.
Generelt (men man bør nok ikke rive vegger basert på dette;) er jo langsgående vegger bærende og de tverrstilte oftest ikke.
En tegning hadde sikkert gitt tilstrekkelig mange svar for å få en indikasjon på om det er noen idé å kostnadsføre en inspeksjon.
Men på den andre siden går det jo alltid an å avlede bærende vegger på et vis også.

Ah får høre med en slik. Du har ingen anelse om hva det kan tenkes å lande på
Penge-messig om man tar inn hjelp for å sjekke?

Jeg har tegninger av kåken så skal sjekke dem i morgen, kanskje jeg legger dem opp her så kanskje dere kan hjelpe til å gi et "hint" om det kan være bærende eller ikke.

Og det er nettopp det jeg må vite om jeg må fikse ekstra støtte eller ikke da veggene skal ned uansett :) blir jo dog enklere og billigere om det ikke er bærende :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.