Hei,

Jeg leste en K-tegning der det var tegnet at en stålbjelke skal erstatte eksisterende mønebjelke. Stålbjelken skal i sin tur hvile på to stålsøyler som lander på et betongdekke. Mønebjelken er ca. 5,5 m lang.

Hva slags type firmaer gjør denne typen jobb? Hva kan man forvente at det er av timepris og tidsbruk for denne typen arbeid?

Å bygge en ramme med stålbjelker i et trappehull på ca. 1,5 x 0,75 m, er det avansert? Hva kan det tenkes å koste inkludert hulltaking og montering?

Takk på forhånd.

Vennlige hilsener
R H

Det finnes såkalte byggsmides firmaer som er dyktige på slike jobber, sjekk lokalt så finnes det sikkert flere stykker som kan svare på dine spørsmål.

Selv de fleste byggefirmaer påtar seg den typen av jobb.

Takk for rask respons!

Hva kan man tenke seg at dette koster dersom det løper helt uten problemer og ingen vanskelige omstendigheter finnes. Jeg prøver å sette et noenlunde budsjett for dette, er jeg ute og sykler om jeg budsjetterer følgende:

Nockbalk pris inkludert material og kranløft: 7500 (balk) + 10 000 (kranbil) + 10 000 (arbeid) = 27 500 inkludert moms.
Stålramme pris inkludert hulltaking: 7500 (bjelker) + 10 000 (arbeid) = 17 500 inkludert moms

mvh
R H

Richard_Hjort skrev:
Takk for rask respons!

Hva kan man tenke seg at dette koster om det går helt uten problemer og ingen forstyrrende omstendigheter finnes. Jeg prøver å sette et så nøyaktig budsjett for dette, er jeg ute og sykler om jeg budsjetterer følgende:

Nockbalk pris inklusive materialer og kranløft: 7500 (balk) + 10 000 (kranbil) + 10 000 (arbeid) = 27 500 inkludert moms.
Stålramme pris inklusive hulletaking: 7500 (bjelker) + 10 000 (arbeid) = 17 500 inkludert moms.

mvh
R H
Vanskelig å si når man ikke ser forutsetningene, men du er vel i nærheten.
Det som kompliserer slike jobber er om man ikke kommer helt frem til huset med en normal kranbil.
Men kan man ikke løfte alt på en gang når kranen uansett er på plass?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.