Hei, ifølge naboene ble huset bygget av moduler på 80-tallet. Veggmodulene består av byggesteiner som er 29 cm brede og har full romhøyde. Deres ytre vertikale rammer er spontet slik at de griper i hverandre.
Ifølge sagnene her hjemme ble modulene bygget i Norrland som nødboliger etter en katastrofe i Tyrkia/Spania/Middelhavet og måtte losses av båten på reisen forbi Karlskrona.
Noen som vet mer?.