Lurer på hva jeg skal begynne med. Holder på å rive ut loftet og har nå justert gulvbjelkene/bjelkelaget. Nå skal gulvsponplater på dette, men skal jeg legge dem mot veggen eller 50mm ut for neste ekstra isoleringsbjelke skal ligge.

så legge alt gulvet nå og deretter legge 45mm bjelken på dette, eller feste en 45x45 bjelke mot gulvbjelkelaget og deretter gulvsponplaten 5mm utenfor denne i stedet...

Håper dere forstår hva jeg tenker :o

For ikke-bærende innervegger spiller det ingen stor rolle. Den eneste gangen det spiller en rolle er hvis du skal rive opp gulvet igjen, da er det en fordel at det ikke står en vegg på platene. Hvor ofte tror du at du kommer til å gjøre det? Men på den andre siden virker det å være vanligere at man først lager hele etasjeplan med gulvspon og deretter setter opp innervegger på dette.

Det er vel lettere om man har noe å gå på når man bygger veggene :)

Mikael_L
Jeg ville antagelig legge sponplategulvet først, alle veggreglene deretter.

Sørg for at du har støtte under sponplategulvet mellom bjelkene, der gulvet slutter.

Takk alle sammen. Begynte å tenke på dette nå da jeg leste at mm bør ha 10mm luftspalte så platene kan bevege seg...
Men kan de bevege seg om man limer og skrur fast.
Legger man gulvet først og veggen deretter så sitter den jo fast i gulvet eller om man lar den bare ligge mot gulvet og skrur fast lekten i veggen.
Den nye veggen er jo ut mot en knevegg og 170mm tykk og deretter plast og så en 45mm installasjonsdel.

Liker svarene og tankene deres så håper på mer respons! :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.