Spørsmålet er, jeg har kjøpt huset deres som er bygget i 1974, og jeg har et tak i hele huset jeg ikke kjenner igjen, ønsker hjelp med å identifisere hva slags tak det er? Jeg vil gjerne ha hjelp med en vurdering av hva det kan koste å for eksempel bytte taket med vanlig gips og spotlights? Taket ser slik ut

• Innvendig tak fra et eldre hus, malt i lys farge med en krystallkrone i midten av rommet, omgitt av dekorasjoner og grønne planter.
Gjetter på masonittplater eller tretex.

Er grunnen til at du vil bytte for å få et jevnt tak uten skjøter?

Anslått kostnad - ikke verdt det :)

• Liker
SågspånPappspikEternit og 1 annen
  • Laddar…
maah maah skrev:
Gjetter på masonittplater eller Treetex.

Er grunnen til at du vil bytte for å få et slett tak uten skjøter?

Anslått kostnad - ikke verdt det :)
Egentlig handler det om å sette opp spotlights, men kan man gjøre det utenpå disse platene? Skjøtene er ikke noe som plager meg.

Er det et enetasjes hus med loft ovenfor så går det bra å sette spotter uten å bytte tak.

Hvis det er et etasjeskiller, dvs du har en etasje ovenfor, så går det ikke med innfelte spotter.

maah maah skrev:
Er det et enetasjes hus med loft over så går det fint å sette spotter uten å bytte tak.

Hvis det er et mellometasjeskille, dvs. du har en etasje over, så går det ikke med innfelte spotter.
Har etasje over, så du mener at det ikke går? Da må man rive taket og sette nytt?

Det går ikke å få innfelte spoter da.

Vil dere absolutt ha spoter så trenger man ikke rive taket. Det er nok å sette opp en spikerslag og sette et nytt gipstak under.

surris
Er ikke spottar ute?🤔

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.