Holder på å bygge fritidsbolig, og innertaket består fremdeles av rupanel. Jeg vil dekke dette med noe, men ikke noe som er helt glatt. Noe slags panel eller liknende, men ikke perlespont for det har jeg på veggene. Dessuten er det skråtak med bjelker synlige, så det er ganske uregelmessige former.
Skulle gjerne ha tak i noe slags gipsplate, kanskje 1x1m med noe mønster på. Da kan jeg montere vanlig gips rundt og tilpasse det etter takets former. Eller også noe helt annet, har dere forslag?
Skulle gjerne ha tak i noe slags gipsplate, kanskje 1x1m med noe mønster på. Da kan jeg montere vanlig gips rundt og tilpasse det etter takets former. Eller også noe helt annet, har dere forslag?
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 600 innlegg
Det finnes jo takplater, omtrent som de laminatgulv man kjøper.Baalzamon skrev:Holder på å bygge fritidshus, og innertaket består enda av rupanel. Jeg vil dekke dette med noe, men ikke noe som er helt glatt. Noe slags panel eller lignende, men ikke perlestaff for det har jeg på veggene. Dessuten er det skråtak med bjelker synlige, så det er ganske uregelmessige former.
Skulle ønske å få tak i noe slags gipsplate, kanskje 1x1m med noe mønster på. Da kan jeg montere vanlig gips rundt og tilpasse det etter takets former. Eller også noe helt annet, har dere forslag?
Jeg har sett takplater med "mildt" tremønster i "hvitbeis" på bauhaus bla for en meget rimelig penge - kanskje kan være noe?
/K
Nå vet jeg jo selvfølgelig ikke hvordan det ser ut hos deg eller hvilken look du er ute etter, men er det ikke et alternativ å beholde råsponten synlig og bare male det?
Vi har det akkurat slik hjemme og jeg må si at vi er veldig fornøyde med det og synes det er supersnyggt. Råsponten ser litt røff og uregelmessig ut. I vårt tilfelle har vi synlige limtrebjelker. Alt er malt hvitt.
Vi har det akkurat slik hjemme og jeg må si at vi er veldig fornøyde med det og synes det er supersnyggt. Råsponten ser litt røff og uregelmessig ut. I vårt tilfelle har vi synlige limtrebjelker. Alt er malt hvitt.
Det ville vært et alternativ, om råsponten var i bedre stand. Men gjerrig som man er kjøpte jeg byggmax billige 17mm råspont. Det meste i deres sortiment er helt okay, men akkurat denne er ikke bra. Det vet de selv også så jeg fikk god rabatt, det var derfor det ble den. Så er taket litt skjevt, og det blir litt dumt rundt bjelkene, det er derfor jeg vil dekke alt sammen på en eller annen måte.
Klikk her for å svare