6.759 lest ·
7 svar
7k lest
7 svar
Hva skjer med celleplast som ligger direkte i jord over tid?
Som overskriften lyder, hva skjer med cellplast som ligger direkte i jord over tid? Har laget en støttemur som skal fylles med jord, men jeg undervurderte hvor mye jord som trengtes.
Hvis cellplasten holder formen sin til tross for konstant fukt/vann/frost, så kanskje jeg kan fylle ut med litt EPS jeg har liggende?
Hvis cellplasten holder formen sin til tross for konstant fukt/vann/frost, så kanskje jeg kan fylle ut med litt EPS jeg har liggende?
Beste svar
Gravde på tomten min mellom garasje og hus for å legge en kabel, og det ligger isopor i bakken langs plata, vet ikke hvorfor.
Men uansett hadde det ikke skjedd noe med isoporen som ble lagt ned i bakken for 28 år siden.
Men uansett hadde det ikke skjedd noe med isoporen som ble lagt ned i bakken for 28 år siden.
Høres jo positivt ut! Og den lå direkte i jorda uten drenerende materiale?Isakare skrev:
Det er nok randisolasjonen du har funnet. Man legger isopor slik for at tele ikke skal kunne finne veien under platen.Isakare skrev:
Det ble bygd et stykke vei her hvor jeg bor, det er en ganske bratt bakke hvor det i dag kjører tunge lastebiler som transporterer ut stein fra forbifart Stockholm. Hele veibanken ble bygd opp av isopor, og vi snakker lag på flere meter, som deretter ble fylt med makadam og asfaltert.J JockeHX skrev:
Klikk her for å svare