Noen som har et bra bruksområde for lertegl? Har forsøkt å gi bort en stund + en haug løse som allerede ligger på bakken. Jeg må snart begynne å ta ned taket og legge opp et nytt. Jeg fikk en idé da jeg så en annonse der han foreslo 'kom og hent lertegl.. bruk som fyllmasse eller noe slikt!'. Hørtes ut som en passende idé, men kanskje kan dere komme på noen bedre? En annen idé jeg fikk i dag var å kaste det ut på en liten gang som går der det er sumpete mark (der jeg pleier å brenne rusk) og hakke litt med et spett. Synker sannsynligvis bare vekk, men det kan kanskje gi noe støtte? :)

har sett det gjøres på skogsveier på landet... virker funker ganske bra... så hvorfor ikke...

kan dog bli skarpe skiver i starten... men de blir sløve med tiden

Aha! Kult, jeg begynner å bli mer og mer tilhenger av den ideen. Det kan til og med bli litt dekorativt.

Synes det er synd og skam å bruke teglstein som fyllmasse, for egentlig er det vel ikke spesielt mye feil med teglsteinene.....eller?

Jeg betalte til garasjen 1 kr/stk nedplukket, men er det absolutt ingen som vil ha teglstein så fungerer det jo ypperlig som fyllmasse.........eller til å forbedre krepsing hvis bunnen er dyete og ugunstig for de små vennene.

Har også brukt ødelagte teglstein til å fylle en dreneringsgrøft for overflatevann med.

Jo, jeg føler meg faktisk litt dårlig over tanken på å bruke det som fyllmasse. Jeg lar annonsen min på blocket.se ligge til det er på tide. Jeg la den inn i dag, så det er fortsatt litt håp :)

Æsj! Det gjør hver eneste bonde på landsbygda. Har selv dumpet drøyt 5000 panner (Heby årgang 1956) på en av skogsveiene. Nesten alle pannene var frostsprengte. Kjempebra ytarmering.
Betongpanner er derimot bare dritt som fyllmasse. Det blir som ertersingel; sklir bare rundt.

jeg klarte nylig å selge heby pannor
ser ut som at nockpannor er lette å bli kvitt iaf

Noen som har en god idé på hvordan man skal få ned alle taksteinene? Om jeg nå skal bruke krosset så spiller det jo ingen rolle om de går i stykker, men man vil jo ikke at hele gårdsplassen skal være full av teglflis som man deretter ikke får opp fra grusen.

Rutcha ned dem i en trerenne med en madrass eller noe i enden, selv om du skal fylle til "rappeleldplatsen" så må det jo være enklere å håndtere hele pannene.
.......kanskje ville det være en god idé å sette renna direkte på vognen av Aktiv stabil´s modell ;)

jeg kjørte med en trerenne, sørg for at den når hele taket gjorde ikke min var litt bøk med den øverste 1/3,
fordel er om man er noen stykker.

Haagbard: Aktiv stabil! En slik har jeg jo på gården. Gammel skuterhenger med blått kapell og brysomme strikker for å låse kapellet med.

Trekke? Jeg har hørt det før, men jeg har ikke kunnet forestille meg en slik renne. Den kommer jo til å veie masse da taket er ganske høyt. (to etasjer over bakken).

dogen skrev:
Haagbard: Aktiv stabil! En slik har jeg jo på gården. Gammel snøscooterhenger med blått presenning og plagsomme strikker å låse presenningen med.

Trekanal? Jeg har hørt det før, men jeg har ikke kunnet forestille meg en slik kanal. Den kommer jo til å veie masser da taket er ganske høyt. (to etasjer over bakken).
Jeg bare gjettet angående hengeren, har ikke alle nordover slik henger? ;)

Gjettet du virkelig eller så du annonsen på blocket? :) Så at kjerra kom med på bildet :)

Ok da :-[

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.