6.853 lest ·
23 svar
7k lest
23 svar
Hva skal man gjøre hvis det er en bærende vegg? HJELP!
Takk for alle svar og tips! Skal dit i dag og se og banke på veggen. Skal også sjekke med styret om de har tegninger der det går å se om veggen er bærende eller ikke og om den inneholder noen ledninger. Vi har bestemt oss for å ikke ta leiligheten om veggen er bærende siden det blir så dyrt og tungvint å fjerne den. Håper altså på at den ikke er det! Hva ville det da omtrent koste å fjerne den om den ikke er bærende? Noen som har en anelse? Og hvordan gjør man om den inneholder strømledninger? Da blir det veldig dyrt om man skal legge dem om kan jeg tenke meg?
Moderator
· Stockholm
· 57 875 innlegg
Noen strøm bør det jo være i veggen, men det tror jeg ikke trenger å være så blodig, ikke i forhold til selve rivingen av veggen. kanskje 3 - 5000.
Veggen er ikke bærende! Vi har vært og sjekket nå, og ifølge den nåværende eieren er den ikke bærende, og det er visst to naboer med liknende leiligheter som har gjort akkurat det samme som vi har tenkt oss og tatt ned nettopp den veggen. Også de som bor der nå hadde vurdert det samme. Så nå er vi kjempeglade, men lurer på hvordan vi skal gå frem. Vi tør ikke gjøre det selv siden vi har null erfaring med oppussing. Så hvem skal man engasjere? En snekker? Det var en stikkontakt i veggen, hvordan gjør man det når man skal legge om elektriske ledninger? Åpner man opp og putter dem inn i veggen nærmest, eller hvordan gjør man det?
Begynn med å ta kontakt med styret og innhent deres tillatelse.
Du er heldig som bare har en stikkontakt i veggen. Forsyningen til denne kontakten kommer med største sannsynlighet fra takboksen. En omkobling der og kontakten er strømløs.
Et mindre byggefirma eller en snekker kan hjelpe deg med å plukke ned veggen. Et enkelt arbeid som ikke burde koste mer enn det som er nevnt ovenfor.
Du er heldig som bare har en stikkontakt i veggen. Forsyningen til denne kontakten kommer med største sannsynlighet fra takboksen. En omkobling der og kontakten er strømløs.
Et mindre byggefirma eller en snekker kan hjelpe deg med å plukke ned veggen. Et enkelt arbeid som ikke burde koste mer enn det som er nevnt ovenfor.
Klikk her for å svare