Har i vår drenerte rundt grunnmuren på huset, så nå skal det ferdigstilles et studio i kjelleren.
Jeg har to vegger i det kommende studioet med hvitmalt puss. Disse veggene er full av borede hull etter tidligere veggkledning. Tanken er at disse veggene skal pusses og deretter males igjen.
Hva må gjøres? Holder det å pusse hullene som er der, eller må hele veggene pusses? Må den gamle malingen bort?

Det holder med å pusse igjen hullene lokalt og deretter male med silikatmaling.

Er enig i det. Det påstås noen ganger at silikatmaling må males på ny puss eller på annen silikatmaling. Men velg riktig type (litt dyrere, snakk med en dyktig fargehandler) så fungerer det også på eksisterende maling uavhengig av hvilken type det er.

StockholmM skrev:
Håller med om det. Det påstås ibland at silkatfarge må males på ny puss eller på annen silikatfarge. Men velg riktig type (litt dyrere, snakk med en dyktig fargehandler) så funker det også på eksisterende farge uansett hvilken type det er.
Takk for svarene! Akkurat det jeg ville høre, studioet er stort sett klart for å gjøre det siste i bygget. så bare jeg har tid skal jeg sørge for å få disse veggene klare.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.