Har gardinene opphengt i taket. Nå har det ene festet løsnet da taket er så porøst. Prøvde å bore et nytt hull, men det er så følsomt at hullet bare blir større så snart man prøver å sette inn plugg.
Vil nå fylle i hullene for å så bore nytt hull, hvordan gjør jeg/hva skal jeg bruke?
Et stort hull i et porøst tak der et feste har falt ut, omringet av ujevne kanter og sprukket overflate. Et nærbilde av et stort, ujevnt hull i et porøst tak, brukt for gardinfeste, som trenger fylling for nytt skruehull.

Du må bore dypere, inn i betonghvelvet. Pussen holder ikke å henge opp noe i.

Skulle støvsuge hullet rent, så trykke i montasjelim, og så trykke inn en plugg før montasjelimet tørker.
Fjern det overflødige limet som presses ut, la det tørke, så skru fast!

• Liker
Claes Sörmland
  • Laddar…
@Fotografen Forstår hva du mener. Men når jeg borer dypere tar det til slutt bare tverrstopp, Som om det var metall.

Hva borer du med?

@Carbonara84 En 5mm betongborr. Har ikke brukt slagborren.

Magnus E K
Om det er ekte betong i taket må du bruke slagborr eller (helst) borhammer. Ellers er typ det eneste som skjer at boret blir utslitt uten at det blir hull.

• Liker
andost
  • Laddar…
Jeg har forsøkt å fylle i et av hullene med noe fix fra Bauhaus.. ble jo sånn der men her synes kanskje hullene bedre?

• To hull i en vegg, ett fylt med byggemateriale fra Bauhaus, som viser en ujevn reparasjon.
Magnus E K Magnus E K skrev:
Om det er riktig betong i taket må du bruke slagdrill eller (helst) borhammer. Ellers er typ det eneste som skjer at boret slites ut uten at det blir hull.
Å bore hull er ikke noe problem, det første hullet er nesten 5 cm dypt. problemet er at taket er så porøst så ingenting fester og hullet blir bare bredere og bredere når man drar i plugg. Så noe hardt betongtak er det ikke. Kanskje lettbetong?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.