Beste svar
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 innlegg
Kalles nok bare for rund sak, men ligner en sargsprint.
Har et minst 8-sifret artikkelnummer hos produsenten.
Hva er diameteren på saken og skruen.
Saken er enkel å produsere men en 110 mm lang skrue med gjenger hele veien er nok vanskeligere å finne.
Protte
PS Hvor mye har du tatt i og dratt, satt saken i skrustikke?, WD 40 og vri frem og tilbake kan hjelpe. DS
Har et minst 8-sifret artikkelnummer hos produsenten.
Hva er diameteren på saken og skruen.
Saken er enkel å produsere men en 110 mm lang skrue med gjenger hele veien er nok vanskeligere å finne.
Protte
PS Hvor mye har du tatt i og dratt, satt saken i skrustikke?, WD 40 og vri frem og tilbake kan hjelpe. DS
Medlem
· Blekinge
· 12 212 innlegg
Den runde saken kan du kjøpe i ulike dimensjoner her:
Cross Dowels - www.missingscrew.co.uk
For den lange skruen ville jeg ta en bit gjengestang og erstatte hodet med to muttere trukket mot hverandre.
Cross Dowels - www.missingscrew.co.uk
For den lange skruen ville jeg ta en bit gjengestang og erstatte hodet med to muttere trukket mot hverandre.
Hobbyelektriker
· E
· 15 365 innlegg
Drit i hva det heter, det der fikser seg med olje, verre er det ikke.
Viktigst: Ikke Ha Det Travelt!
Ikke. Travelt.
Påfør olje på gjengen som sitter fast, vanlig motorolje funker, eller symaskinolje. ATF, automatkasseolje (eller forgasserolje, dere som husker) funker også bra.
Vent, la det krype inn. Har du en varmepistol kan man varme litt. Noen ganger kan det ta et par dager, opptil en uke.
Etter hvert kan man prøve litt, når det begynner å løsne, så arbeid inn mer olje og dra frem og tilbake. Når det endelig løper hele gjenge-lengden, tørk rent og smør med det som skal være, jeg ville anbefale noe vanlig ukomplisert smørefett.
Så gjelder det å ta fra hverandre, tørke rent og smøre igjen en gang per år, før det setter seg fast.
Viktigst: Ikke Ha Det Travelt!
Ikke. Travelt.
Påfør olje på gjengen som sitter fast, vanlig motorolje funker, eller symaskinolje. ATF, automatkasseolje (eller forgasserolje, dere som husker) funker også bra.
Vent, la det krype inn. Har du en varmepistol kan man varme litt. Noen ganger kan det ta et par dager, opptil en uke.
Etter hvert kan man prøve litt, når det begynner å løsne, så arbeid inn mer olje og dra frem og tilbake. Når det endelig løper hele gjenge-lengden, tørk rent og smør med det som skal være, jeg ville anbefale noe vanlig ukomplisert smørefett.
Så gjelder det å ta fra hverandre, tørke rent og smøre igjen en gang per år, før det setter seg fast.
Hobbyelektriker
· E
· 15 365 innlegg
mja...ibland går man glipp av ting...på noe vis har jeg jo tilegnet meg denne kunsten...
Hobbyelektriker
· E
· 15 365 innlegg
Nae der føles det som at grensen går.Smackbonk skrev:
Sitter den bare så fast at man ikke kan skru den i hånden så føles det som en god løsning. Nei selvfølgelig mener jeg ikke at man skal ta i så det går i stykker, men føle på det om det kan hjelpe. Det er lettere når man har den til å sitte fast i noe.Fotografen skrev:
Klikk her for å svare