Er det noen som har opplevd noe lignende? Isolerte anneks i sommer og når vi nå kommer ut så har enten himlingen hevet seg eller innerveggen sunket! Losholtene til veggen står på gulvet så da burde gulvet ha sunket, men kan ikke se det heller. Himlingen består av gipsplater skrudd direkte på takstolene. Merkelig er det i hvert fall. Tilsvarende vegg ser lik ut, men med mindre avstand. Noen som har ideer?

Innertak og vegg med gap mellom dem, hvor innertaket ser ut til å ha hevet seg eller veggen sunket. Tapet med striper er synlig på veggen.

Rent spontant skrur man jo aldri gips direkte i takstolene da de beveger seg med vind og snølast. Så kanskje det ikke er det som har skjedd her dog.

Kan takstolene ha krympet litt nå når det har vært vinter og tørt? Har du gips eller trefiberplater på veggene?

Veggen på bildet er gipsvegg. Øvrige er trepanel. Burde ikke takstolene ha krympet allerede forrige vinter? Da var ikke hytta isolert.
Kan de ha krympet 30 mm?

Nei ikke 30 mm. Det må være noe annet.

Jeg forstår ikke hva det er jeg ser på bildet?

• Liker
Yrrol
  • Laddar…
Det er ikke sånn at det har vært mye snø på taket i vinter som har gjort at taket har buet nedover? Nå som snøen har forsvunnet så har taket gått tilbake til sin opprinnelige posisjon.

Jeg forstår ikke hva det er vi ser på bildet. Ta et bilde av et litt større område kanskje?

Hvordan er friggan grunnlagt? Kan det være en merkelig effekt av telehiv eller setning i bakken?

Gjetter at taket ikke liker valget av taklist :p

MathiasS skrev:
Jeg forstår ikke hva det er jeg ser på bildet?
Ingen forstår vel det merkelige bildet?
Gjetter at ventilen sitter på en vegg. (Er det en ventil forresten?)
Hva er de stripete delene, med tre striper i gruppe; en tapet?
Hva er den mørkeblå stripen?
Hvilket er tak?

(Hvorfor setter man gipsplater i taket på en frigge?)

Flere og bedre beskrivende bilder, takk!

Er det så vanskelig å se? Man ser veggen med tapet på, en blå taklist og så glipen opp mot taket.

Så vet jeg ikke hvorfor veggen har sunket eller taket har hevet seg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.