Hadde en fuktskade i fritidshuset der havvannet steg opp i trossbunnen. Nå er alt revet ut, og to store avfuktere står der og går. Jeg har nå oppdaget at det er ganske store sprekker mellom noen av plankene i trossbunnen, det er rupanel som er spikret nedenfra. Så til spørsmålet, hvordan går jeg videre? Hva har jeg av alternativer?
Utegips på eksisterende rupanel nedenfra?
Eller en fasade EPS cellplast? Ny rupanel?
Byggskum i sprekkene?
Hva ville dere gjort? Jeg er litt inne på cellplasten da det bare er plass til 120mm isolasjon i boksene, og jeg skulle gjerne hatt litt bedre isolasjon, men er redd for kondens (?)
Utegips på eksisterende rupanel nedenfra?
Eller en fasade EPS cellplast? Ny rupanel?
Byggskum i sprekkene?
Hva ville dere gjort? Jeg er litt inne på cellplasten da det bare er plass til 120mm isolasjon i boksene, og jeg skulle gjerne hatt litt bedre isolasjon, men er redd for kondens (?)
Vanskelig situasjon der, er oversvømmelsen "unik" eller er det sjanse for at det skjer igjen?
Siden det er en fritidsbolig hadde jeg nok vurdert om det går an å på noen måte heve det og sette det på plintar i stedet for å unngå fremtidige problemer.
Siden det er en fritidsbolig hadde jeg nok vurdert om det går an å på noen måte heve det og sette det på plintar i stedet for å unngå fremtidige problemer.
Allerede utført, hytta er hevet 50cm. Står i en annen tråd om det.NetNut skrev:
Jeg hadde om råsponten er tørr og frisk bare lagt i vindpapp og deretter mineralull, om jeg skulle ønske mer isolering ville jeg montert cellplast nedenfra med skruer og store skiver. Ta ikke for mye cellplast bare da kanskje du får en husbåt om vannet skulle stige igjen.. lol
Et alternativ er å isolere med spray-polyuretan i rommene, da blir det garantert både tett og isolert ordentlig. Men som racer sier, pass på så hytta di ikke blir en flåte =)
Lykke til
Lykke til
Klikk her for å svare