Hei,
Turen har kommet til å begynne å renovere vår overetasje. Huset er fra -46, og etter litt googling så gjetter jeg at materialet på veggene er Tretex, se bilde nedenfor.
Jeg lurer nå på hva jeg bør gjøre med dette. Som dere ser på bildet finnes visse skavanker og sprekker. Kan jeg bare sparkle, slipe og tapetsere? Eller bør den byttes ut - og i så fall mot hva?
Turen har kommet til å begynne å renovere vår overetasje. Huset er fra -46, og etter litt googling så gjetter jeg at materialet på veggene er Tretex, se bilde nedenfor.
Jeg lurer nå på hva jeg bør gjøre med dette. Som dere ser på bildet finnes visse skavanker og sprekker. Kan jeg bare sparkle, slipe og tapetsere? Eller bør den byttes ut - og i så fall mot hva?
Gipse med 6mm på veggen. Funker utmerket.N NA_Seal skrev:Hei,
Turen har kommet til å begynne å renovere vår andre etasje. Huset er fra -46, og etter litt googling så gjetter jeg at materialet på veggene er Tretex, se bilde nedenfor.
Jeg lurer nå på hva jeg bør gjøre med dette. Som dere ser på bildet finnes visse skavanker og sprekker. Kan jeg bare sparkle, slipe og tapetsere? Eller bør den byttes ut - og i så fall mot hva?
Finnes flere tråder her om dette med ulike tips. Begge varianter finnes her allerede men vil tilføye at bestemmer du deg for å beholde så mal skjøtene først så de ikke suger i seg en masse fukt og sveller.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 innlegg
Jeg rev bort treetexen og satte opp 13 gips, da firmaet ingen bekymringer med saling.
Protte
Protte
Om det er treetex så er det mykt så man enkelt kan stikke en nål gjennom det. Er det bare noen sprekker likt den på bildet kanskje det enkleste er å bruke papirremsor og sparkel. Er det store ujevnheter er det kanskje enklere å bytte platene mot gips. Det er bedre fra et brannsikkerhetsperspektiv også.
Klikk her for å svare

