I et av våre kjellerrom ser innertaket ut som på bildet. Det holder dessverre ikke tett uten slipper fra seg småstein. Rommet er tenkt å brukes som treningsrom med div maskiner så vil gjerne beholde så mye takhøyde som mulig.

Hva hadde dere gjort med taket for å få det pent og tett? Innertak er pent men bygger på en del. Gipsbruk? Har pusset veggene men er virkelig ingen proff dog. Har forstått at det er vanskeligere med tak.

Hjelp og tips mottas med takk.

• Uferdig kjellerrom med grovt innertak som slipper småstein. Veggene er pussede, rommet skal brukes som treningsrom. Vinduer langs veggen.
  • Ujevn overflate på et kjellertak med sprukne og knuste områder, potensielt problematisk for trening i rommet.
  • Tak med skadet overflate som slipper småstein, synlige defekter og ujevn tekstur. Misset i et treningsrom, trenger forslag til reparasjon uten å senke høyden.
  • Rått kjellertak med ujevnt overflate, lyse flekker og småskader. Rommet inneholder forskjellige lagrede gjenstander og døråpninger til andre rom.
  • Røft, slitt innertak med sprekk og avflassing som avslører småstein, i et kjellertak planlagt for bruk som treningsrom.
Ser nesten ut som sånne der asbestplater de hadde i takene på skolen når man var liten..

Når er huset bygd og hva har det vært i rommet før?

Huset er bygget i 1961. Bruktes som noen slags hobbyrom før vi flyttet inn for et år siden. Jeg slipte vegger og tak på grunn av mistanke om plastmaling, pusset deretter veggene med diffusjonsåpent bruk.

Jeg er ikke spesielt "harig" når det gjelder asbest, men jeg hadde definitivt sendt inn en prøve på det der..

Slemming på Träulit, helt ufarlig, sparkle og male.

• Liker
tergo og 1 annen
  • Laddar…
Trefiberplater har du i taket de går bra å pusse.

Ps. Håper du har en fungerende drenering om du har brukt gipsmørtel på kjellerveggene.

• Liker
cpalm
  • Laddar…
H HSP skrev:
Träullit skiver har du i taket de går bra å pusse.

Ps. Håper du har en fungerende drenering om du har brukt gipsmørtel på kjellerveggene.
Hvilken type puss anbefaler du? Hørt av noen at gipsmørtel er lettere å jobbe med? Er det vanskelig å pusse taket eller kan en amatør klare det?

Kjellerveggene er ikke pusset med gipsmørtel, men diffusjonsåpen puss.

• Liker
Jejehehe8
  • Laddar…
Gipsmørtel er som du skriver lett å arbeide med. I taket skal det ikke være noen fuktbelastning så det skal fungere.

Jeg har imidlertid aldri pusset tak så jeg kan ikke gi noen tips om metoder osv. Vegger har jeg pusset mange både med tradisjonell puss og med gipsmørtel. Min erfaring er at gipsmørtelen er mer tilgivende og henger bra, når man er uerfaren er det en fordel.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.