Mitt hus var en liten renovering som ble en totalrenovering.

Nylig fjernet jeg elementrør og litt mørtel/blåbetong fulgte med. Innenfor kunne jeg se en av bjelkene som går over kjelleren. Veggen til høyre er en yttervegg. Rett fram er et tidligere dusjrom med kjeller under. Gulvet er isolert med mineralull.

Forfalt trebjelke i en kjellervegg, omringet av murverk og mineralullisolasjon; bjelken smuler ved trykk med kniv.
Forvitret bjelke og murverk i en kjeller, hvor bjelken ser skadet og smuldrende ut. Det er synlig murpuss og grove steiner rundt åpningen.
Rødmende bjelke inne i en husvegg med synlig skade og forfall, omgitt av murverk. Bakgrunn viser en sekk med pellets.

Stikker jeg bjelken med en kniv går den ca 1-2 cm inn. Bjelken smuldrer opp veldig lett.
Ca 40 cm lenger inn (fra det som sees på bildet) ser bjelken fin ut og stikker jeg med en kniv der etterlater det bare et prikk.

Hvordan bør man utbedre dette?

ps. håper det er riktig forum og at bildene ble bra nok (lyset og kameraet ville ikke helt samarbeide)
ds.

Bærer den råtne stubben noen last?

Lag en ekstra støtte der den er frisk, ta deretter bort den råtne biten og fell inn en frisk bit tre.

/ATW

• Liker
kulle
  • Laddar…
A ArneTW skrev:
Bærer den råtne stammen noen last?

Lag en ekstra støtte der den er frisk, fjern deretter den råtne biten og legg inn en frisk bit tre.

/ATW
Foruten gulvet er jeg ikke helt 100, men som det ser ut bærer den ikke opp noen vegg.

O Ortsfånen skrev:
Foruten gulvet er jeg ikke helt 100, men som det ser ut bærer den ikke opp noen vegg.
Ser ut som tre-skade-insekter. Har du fuktig der?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.