T
Hadde litt problemer med min fogskumspistol tidligere. Så jeg kjøpte en ny.
Satte på flasken og skulle fuge rundt et vindu.
Bare fikk fuget den ene kortsiden før det bare begynte å piple ut fug i minimal lengde. Fatter ingenting. Ingenting kan jo ha rukket å tørke :thinking:

Tok en annen fogskumflaske og brukte den med vanlig tut. Den fungerte bra med ny tut.
Brukte den så ikke på en time. Byttet til ny tut. Men da fungerte den ikke. Piple bare litt lett ut av den.

Hva gjør jeg feil?

Fugeskum og vindu pleier ikke å være anbefalt. Men det høres ut som at det tørker og setter seg et eller annet sted. Er du sikker på at det ikke tørker i pipen eller ved munningen?

T
Det er fugeskum som er ment for vinduer og dører.

Nei det burde ikke kunne tørke når jeg knapt har noen pause når jeg fuger (tenker på pistolen nå).

Jeg kjøpte en gang et skum som man var nødt til å holde opp og ned, teste

MrJay
Rengjøringsvæske + flasken opp ned.

Jeg pleier å la "pipen" stå på og så bytter jeg til en ny hvis jeg ikke bruker hele flasken på en gang. Det pleier å finnes løse piper å kjøpe for noen kroner st

Flasken skal ristes litt lett før og så holdes opp ned.
Har brukt Illbruck og byggmax fugeskum og venter man noen minutter etter at man har sprøytet litt så klistrer det seg sammen i røret/munnstykket.
Aceton funker mot helt ny fugeskum. Når det har tørket er det mekanisk fjerning som gjelder.
Planlegg arbeidet, ha hansker, og arbeid godt ventilert.

• Liker
guggen og 1 annen
  • Laddar…
P
Hadde samme problem da jeg fogskummet forrige uke, men innså så at det var for kaldt ute for vanlig fogskum, så jeg byttet til vinterskum og da var det ingen problem(y):)

• Liker
Tovin
  • Laddar…
T
leby leby skrev:
Jeg kjøpte en gang et skum som man måtte holde opp ned, test det
Når man bruker pistol er boksen opp ned.

• Liker
leby
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Hadde litt problemer med min byggskumpistol tidligere. Så jeg kjøpte en ny.
Satte på flasken og skulle fuge rundt et vindu.
Rakk bare å fuge den ene kortsiden før det bare begynte å piple ut fug i minimal lengde. Fatter ingenting. Ingenting kan jo ha rukket å tørke :thinking:

Tok en annen byggskumflaske og brukte den vanlige pipen. Den fungerte bra med den nye pipen.
Brukte den så ikke på en time. Byttet til ny piper. Men da fungerte den ikke. Piple bare litt lett ut av den.

Hva gjør jeg galt?
Jeg har opplevd byggskum som har vært dårlig. Om de har vært for gamle eller fryst eller noe annet vet jeg ikke, men det kom altså ikke ut noe skum av dem. Så det kanskje er dine bokser det er feil på.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.