Den som bygde den ser ut til å ha vært opptatt av at den skal være stabil sideveis av en eller annen grunn, altså at det som er oppå veggen ikke skal skli av til høyre eller til venstre i figuren. Det kan selvsagt også være slik at stolpene bærer tung last og strevrene er der for å hindre dem fra å bøyes. Eller kanskje ville de bare at veggen skulle være stødig. Men for å vite om den har en bærende funksjon må man undersøke hva som er oppå veggen. I dette tilfellet er det nok tryggest å undersøke hva som er på siden av også for å forsikre seg om at det ikke er noe som kan tippe der.