Hei!

Kan noen se hva slags type byggblokk dette er? Bygd på slutten av førtitallet etter hva jeg vet.

Tenkte først at det kunne være blåbetong, men det ser ikke ut til å være de karakteristiske hulrommene.

Har dessverre ikke mulighet til å måle akkurat nå.

Mvh
Førstifemgrader
 
  • Veggen består av grå byggblokker med hvitt mørtel. Det er en trelist nederst i bildet.
  • Byggelement av grå blokk med rør og ledninger festet til veggen, viser gammel murverkstruktur fra 1940-tallet.
  • Byggeblokk i murverk uten tydelige hull, ved siden av en grønn elektrisk boks og isolasjon, mot en hvit og blå vegg.
Sist redigert:
Blåbetong pleier vel ikke å ha hulrom, men er homogene, du tenker på gråsuggor eller betonghullstein.
Det på bildet ser ut som blåbetong.
 
  • Liker
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P
F Fyrtiofemgrader skrev:
Hei!

Kan noen se hva dette er for type byggeblokk? Bygget på slutten av førtitallet så vidt jeg vet.

Tenkte initialt at det kunne være blåbetong, men det virker ikke som de karakteristiske hullrommene.

Har ikke mulighet for måling akkurat nå dessverre.

Mvh
Fyrtiofemgrader
Det ser ut som lettbetong Siporex, de var litt lilla-blå i fargen en tid.
 
T tracker skrev:
Blåbetong pleier vel ikke å ha hulrom, men er homogene, du tenker på gråsuggor eller betonghålsten.
Det på bildet ser ut som blåbetong.
Når jeg søker på bilder på nettet så virker blåbetong generelt å være fylt med mindre hulrom, typ som en vaskesvamp.

På et av bildene jeg vedla (den med den grønne boksen til høyre) virker strukturen mer bestå av små kuler.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.