Hei!
Kan noen se hva slags type byggblokk dette er? Bygd på slutten av førtitallet etter hva jeg vet.
Tenkte først at det kunne være blåbetong, men det ser ikke ut til å være de karakteristiske hulrommene.
Har dessverre ikke mulighet til å måle akkurat nå.
Mvh
Førstifemgrader
Kan noen se hva slags type byggblokk dette er? Bygd på slutten av førtitallet etter hva jeg vet.
Tenkte først at det kunne være blåbetong, men det ser ikke ut til å være de karakteristiske hulrommene.
Har dessverre ikke mulighet til å måle akkurat nå.
Mvh
Førstifemgrader
Sist redigert:
Det ser ut som lettbetong Siporex, de var litt lilla-blå i fargen en tid.F Fyrtiofemgrader skrev:
Når jeg søker på bilder på nettet så virker blåbetong generelt å være fylt med mindre hulrom, typ som en vaskesvamp.T tracker skrev:
På et av bildene jeg vedla (den med den grønne boksen til høyre) virker strukturen mer bestå av små kuler.
Klikk her for å svare


