Hmm ja why not, en ekspansjonstank. Takk for den. Vet ikke hvordan systemet fungerer mer enn at jeg har fjernvarme, lufter radiatorer, kan regulere trykket nede i kjelleren. Men det kan jo være så!
Det ligner en ekspansjonstank. Men da pleier det også å være en avluftning opp gjennom taket. Og «tilførselen» fra varmesystemet pleier å komme inn nedenfra.
Er det tilkoblet varmesystemet? Folk pleier å være late og lar ekspansjonskaret være igjen når det tas ut av drift. Jeg fant to stk av forskjellige årganger på loftet. Den tredje i fyrrommet er fortsatt i drift.
Så du fant flere slike, ha! Det skal bli interessant å sjekke om det i det hele tatt er koblet til/har noen funksjon. Jeg ville personlig sett frem til å kunne rive det ut. Men som jeg har blitt rådet til, skal jeg sjekke om et rør jeg vet om (avluft) går fra karet til taket. Og om det er et annet rør koblet til. Setter pris på tilbakemeldingen.
Vi hadde exp. karet på loftet da vi kjøpte her. Da jeg tok det ut av drift og begynte å sage av røret til det, sprakk koblingen på karet slik at det falt over ende, fra vibrasjonene fra sagen. Alt var nesten helt gjennomrustet. Hadde utrolig flaks at jeg koblet det bort akkurat da.
Ha! Min forhåpning er at det er ubenyttet skrot. Skal bli gøy å .. vel rive det ut gjennom veggen. Har fått gode råd. Identifiserer rørene og så om det er i drift eller ikke. Kommer tilbake.
Hhempularen skrev:
Når jeg tok det ut av drift og begynte å sage av røret til det, sprakk koblingen på karet så det ramlet overende,
1. Skulle trenge å grave i kutterspånet for å nærme meg sannheten om det lille røret hører til ståltanken.. kan være det som er støpt inn dog(?)
2.
selvfølgelig ville det være bra å virkelig få inn armen ordentlig under (der jeg tok bilde av tanken) for å identifisere andre mulige rør og koblinger
!!!
Så at TAKET LEKKER
mens jeg var på kaldloftet så dere forstår at mitt fokus skiftet helt om til takbytte
(annen tråd passe snart til 100%)
Vil uansett først kunne komme fram til noe med deres hjelp og få tilbakemelding på veien.
Jeg skal oppdatere tråden med flere bilder neste gang så vi ser alle rørene! Vil helst ha bort åbäket.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.