Det har blitt bygd om litt utenfor leiligheten, og jeg tenkte å sjekke, er dette sement? Råkade tråkke i det nylagte og lurer på hva det er. Gått rundt 50-55 timer siden jeg tråkket i det og siden da fått en litt jordlignende overflate, som er grå men en mye mørkere farge under den tynne overflaten? Det er hardt men går å nå den mørke overflaten under. Var mer vått i starten men blitt litt halvhardt og pulveraktig, de la det i gressplenen uten gjerde rundt. Er det leire de har lagt da?
 
  • Grå overflate med gress rundt og et fotavtrykk i midten ligner på tørket sement eller leire, omgitt av grønn plen, med skygge av en person.
  • Gråaktig overflate i gressplen med tydelige skygger og fotavtrykk, omgitt av grønt gress.
  • Gråaktig markoverflate med spor av fotavtrykk, omgitt av gress på en plen. Området ser delvis tørt ut med noen pulveraktige partier.
  • Gråaktig, pulveraktig overflate på bakken, omgitt av gress og kløver, med synlige fotavtrykk.
  • Grått, halvhardt materiale med jordaktig overflate og mørkere farge under. Det ligger på en plen med noen gress- og planteblader rundt.
  • Grå overflate utendørs med fotavtrykk, omgitt av gress og kløver. Overflaten ser ut som sement eller herdet leire.
Ikke sement, ser ut som fugesand eller tilsvarende.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Ikke sement, ser ut som fugesand eller tilsvarende.
Ok, er det litt mørkere og fuktig/vått i starten og så etter det tørket litt, i sin tur blir grått?
 
Alle finere stein/grusfraksjoner blir jo mørkere når de er våte, for å bli lysere når de tørker, akkurat som mange andre materialer.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.