Hei på dere. Mitt første innlegg på dette herlige forumet. Jeg og min kone har kjøpt et hus med kjeller og vil snart (når tid finnes) forsøke å renovere vaskerommet da det er akkurat nå det mest brukte rommet i vår kjeller. Så spørsmålet mitt er ganske enkelt om dere tror at den rødmerkede veggen kan fjernes.

Som dere ser på bildet med informasjon så står det følgende.
- Bærende kjellerinnervegg 15cm
- Ikke-bærende kjellerinnervegg 10cm

Jeg har målt alle vegger i kjelleren og ingen er 10cm + puss uten alle er cirka 15cm + puss.

Min egen veldig ukunnige mening er at det ikke bør være noen problemer. Tenker heller ikke at den har noen støttende funksjon for jordtrykk da hobbyrommet er betydelig større uten lignende vegger og det er ingen problemer der.

• Bilde av byggplan med informasjon om ulike typer vegger og deres tykkelse, inkludert bærende kellervegger og ikke-bærende vegger.
  • Gulvplan for et hus med markerte vegger for bærende og ikke-bærende innvendige kjernevegger i kjelleren; diskusjon om fjerning av vegg.
  • Plan av hus med seksjoner, viser bærende og ikke-bærende kjellervegger. Målinger inkluderer høyder og veggtykkelser, markert med rød symbolikk.
  • Plantegning av kjeller med ulike rom, inkludert en vegg ved vaskerommet som er markert med rød sirkel for mulig fjerning.
BirgitS
Normalt er det bare de to kjellerveggene som er tegnet på seksjonskartet som er bærende, dvs. ikke den veggen du vil fjerne. Men jeg garanterer ingenting.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.