Hei,
Skal renovere gangen min og delvis bytte gulv. Her finnes en trapp der det går ned en planke fra rekkverket, se bilde. Hva er denne til for? Kan neppe være noen bærende detalj, og jeg forstår heller ikke hvordan den skulle kunne hjelpe stivheten i rekkverket. Er det bare å sage av dersom jeg skulle ønske?
Skal renovere gangen min og delvis bytte gulv. Her finnes en trapp der det går ned en planke fra rekkverket, se bilde. Hva er denne til for? Kan neppe være noen bærende detalj, og jeg forstår heller ikke hvordan den skulle kunne hjelpe stivheten i rekkverket. Er det bare å sage av dersom jeg skulle ønske?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 innlegg
Du kan jo prøve å skru av støttebenet, men trappen blir nok veldig myk. Gå forsiktig. Mens du bytter gulv kan du utstede gåforbud i trappen og ta bort benet.
Protte
Protte
Ok takk for svar, får vel ta bort det mens jeg bytter gulvet så få dit den igjen når gulvet er byttet slik at den ligger i spenning mot gulvet
For info så var ikke planken bærende, den er av nå og jeg merker ingen forskjell. Dog setter jeg den tilbake snart når det nye gulvet er på plass just in case! 
Klikk her for å svare