5.087 lest ·
11 svar
5k lest
11 svar
Hva bruke i stedet for plast i innertak?
Huseier
· Västernorrland
· 287 innlegg
Hei!
Jeg holder på å isolere en garasje som for det meste vil stå kald, men skal varmes opp iblant og derfor har jeg bestemt meg for å ikke bruke plast på vegger og tak. Det jeg lurer på er om noen har et tips til hva jeg kan bruke i innertaket i stedet? Jeg vil jo gjerne ha noe som holder isolasjonen på plass over lektene. Eller kan jeg bruke plast i taket selv om jeg ikke har det i veggene?
I veggene har jeg satt vindpapp i stedet for plast og så blir det OSB+gips oppå det, så veggene blir nok ganske tette uansett. Problemet med vindpappen er jo at den lett rives i stykker, så jeg vil gjerne ha et litt mer tøyelig materiale i taket.
Jeg holder på å isolere en garasje som for det meste vil stå kald, men skal varmes opp iblant og derfor har jeg bestemt meg for å ikke bruke plast på vegger og tak. Det jeg lurer på er om noen har et tips til hva jeg kan bruke i innertaket i stedet? Jeg vil jo gjerne ha noe som holder isolasjonen på plass over lektene. Eller kan jeg bruke plast i taket selv om jeg ikke har det i veggene?
I veggene har jeg satt vindpapp i stedet for plast og så blir det OSB+gips oppå det, så veggene blir nok ganske tette uansett. Problemet med vindpappen er jo at den lett rives i stykker, så jeg vil gjerne ha et litt mer tøyelig materiale i taket.
Jeg kjører,
Tak: gips, lekter, plast, isolering, oljeboard luftspalte, tak
Vegger: gips, isolering, utegips, luftspalte, panel
Jeg tror det funker!
Tak: gips, lekter, plast, isolering, oljeboard luftspalte, tak
Vegger: gips, isolering, utegips, luftspalte, panel
Jeg tror det funker!
Huseier
· Västernorrland
· 287 innlegg
Ja, enten takgips eller en eller annen trepanel i taket. Jeg vil imidlertid ikke legge isolasjonen direkte mot takbekledningen.
Huseier
· Västernorrland
· 287 innlegg
torparkalle: Har du kjørt så en lengre tid? Hvordan varmes bygningen din opp?
Det føles jo som om min løsning kommer til å være veldig lik din hvis jeg plastret taket.
Det føles jo som om min løsning kommer til å være veldig lik din hvis jeg plastret taket.
Huseier
· Västernorrland
· 287 innlegg
Huseier
· Västernorrland
· 287 innlegg
Har nylig slått opp veggene, har tre rom. Garasjedelen får 10, hobbydel 20 og pumpehus 5 grader! Kommer til å varme opp med vannbåren varme men strøm til å begynne med! Har lest mange tråder om plast hit og dit, endte med ingen plast i veggen!
Klikk her for å svare