20.978 lest ·
110 svar
21k lest
110 svar
Hvordan unngår man at stenderne viser gjennom osb og gips?
Elektronikkentusiast
· 7 423 innlegg
Tja, kan man se gjennom skiver laget av smeltet grus (kvartssand) så skulle man kunne se gjennom en skive av treflis? 🙄
Spør min kone. Hun har satt opp tapet som er laget av trefiber, og den gamle tapeten synes gjennom den nye. 🫣
Spør min kone. Hun har satt opp tapet som er laget av trefiber, og den gamle tapeten synes gjennom den nye. 🫣
Allvitende
· Västra Götaland
· 11 965 innlegg
Lett gjort feil første gangen, ikke alltid man tenker på at man må skjære/bryte av fasen.
Fornuftige alternativer:
- Sett lister over skjøten
- Bytt ut gipsbiten til en bit der fasen er brutt
- Sparkle ut av bare f*** og få det slett
Fornuftige alternativer:
- Sett lister over skjøten
- Bytt ut gipsbiten til en bit der fasen er brutt
- Sparkle ut av bare f*** og få det slett
Jeg snakket om min feil, jeg skulle delt 4 plater på halvparten og satt skåret kant i hjørnene, rett og slett.Nissens skrev:
Jeg hadde lært meg en hel del etter friggan og garasjen, så det ble færre feil og feiltrinn med huset, men det finnes en del å finne der også.
Forstår ikke hva du mener. Å ha skåret kant i hjørnet er aldri noen fordel. Man setter lektene slik at de gir støtte i hjørnene, så er det en fordel å bruke slike her bak gipsen for å stabilisere ytterligere ved behov:Mikael_L skrev:
https://www.biltema.se/bygg/kakling/kaklingstillbehor/hornskydd-for-gipsvagg-pvc-nat-2000022631
Så har man med fordel de fasade kantene på gipsen i hjørnet og så sparkler man inn en papirremse.
Snakk med en maler, så får du høre. Men du mener at de ikke vet hva de gjør? 😂nino skrev:
Jeg har gjort det uten problem. Om du hadde sett papirremsene, så hadde du visst at de til og med er forberedt til å brukes i hjørner.
Man må jo ikke ha det faset, men det er jo lettere å få det jevnt siden remsen ikke bygger utenpå da.
Alle malere jeg har jobbet med, både som maler "lærling" og senere når jeg hadde eget (ikke som maler) har sverget over snekkere som setter fasing i hjørner.Nissens skrev:
Prat med en maler får du høre. Men du mener de ikke vet hva de gjør? 😂
Jeg har gjort det uten problem. Om du hadde sett papirstripene så hadde du visst at de til og med er forberedt til å brukes i hjørner.
Man må ikke ha det faset, men det er jo lettere å få det jevnt siden stripen ikke bygger utenpå da.
Stripen sparkles jo ut i null.