D
Men TS tar altså ikke bort forsikringen på gipsplatene nærmest garderoben og tror deretter at det er regelen bak som lyser gjennom……

• Haha
Appendix
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Men TS tar altså ikke bort forsikringen på gipsplatene nærmest garderoben og tror deretter at det er platen bak som lyser igjennom……
Alle har vi vært nybegynnere noen gang....

• Liker
pjgb og 4 andre
  • Laddar…
Tja, kan man se gjennom skiver laget av smeltet grus (kvartssand) så skulle man kunne se gjennom en skive av treflis? 🙄
Spør min kone. Hun har satt opp tapet som er laget av trefiber, og den gamle tapeten synes gjennom den nye. 🫣

• Haha
  • Liker
Mjärn og 4 andre
  • Laddar…
Mikael_L
Nissens Nissens skrev:
Man sparkler jo inn papirremsene i hjørnene. De forsenkede kantene skal være der. 😊 Remsene er til og med "knekt" på forhånd for nettopp det.
Nei, det er ikke passende i en bod med tvilsom stabil grunnlegging som skal ha tapet på veggene.

• Wow
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Lett gjort feil første gangen, ikke alltid man tenker på at man må skjære/bryte av fasen.

Fornuftige alternativer:
- Sett lister over skjøten
- Bytt ut gipsbiten til en bit der fasen er brutt
- Sparkle ut av bare f*** og få det slett

• Elsker
Mjärn
  • Laddar…
Det store spørsmålet er kanskje: Blir det problemer med fukt i det innebygde rommet?

• Haha
  • Liker
densomkanvet og 2 andre
  • Laddar…
Nissens
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nei, det er ikke passende i en friggebod med tvilsomt stabil grunn som skal ha tapet på veggene.
Ok, men da går det jo ikke å sparkle heller. Det vil jo sprekke enda mer uten remse.
Jeg oppfattet ikke at TS bygg er ustabilt.

• Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Mikael_L
Nissens Nissens skrev:
Ok, men da går det jo ikke an å sparkle heller. Det vil nok sprekke enda mer uten remse.

Jeg oppfattet ikke at TS bygge er ustabilt.
Jeg snakket om min feil, jeg skulle delt 4 plater på halvparten og satt skåret kant i hjørnene, rett og slett.

Jeg hadde lært meg en hel del etter friggan og garasjen, så det ble færre feil og feiltrinn med huset, men det finnes en del å finne der også.

• Liker
fribygg
  • Laddar…
M Mjärn skrev:
Skjønner ikke
Skjerp deg dette begynner å bli latterlig. Troller du eller later du som du er dum?

Nissens
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jeg snakket om feilen min, jeg skulle delt 4 plater på halve og satt skåret kant i hjørnene, helt enkelt.
Jeg hadde lært meg en del etter boden og garasjen, så det ble færre feil og misstag med huset, men det finnes noen der også.
Forstår ikke hva du mener. Å ha skåret kant i hjørnet er aldri noen fordel. Man setter lektene slik at de gir støtte i hjørnene, så er det en fordel å bruke slike her bak gipsen for å stabilisere ytterligere ved behov:

https://www.biltema.se/bygg/kakling/kaklingstillbehor/hornskydd-for-gipsvagg-pvc-nat-2000022631

Så har man med fordel de fasade kantene på gipsen i hjørnet og så sparkler man inn en papirremse.

Er vel ingen som setter fasninger i hjørnene, ikke om man vet hva man gjør i hvert fall
Et elende å sparkle og få det bra da

• Liker
MangeKC og 3 andre
  • Laddar…
Nissens
nino nino skrev:
Er vel ingen som setter fasninger i hjørnene, ikke om man vet hva man gjør iallfall
Snakk med en maler, så får du høre. Men du mener at de ikke vet hva de gjør? 😂

Jeg har gjort det uten problem. Om du hadde sett papirremsene, så hadde du visst at de til og med er forberedt til å brukes i hjørner.

Man må jo ikke ha det faset, men det er jo lettere å få det jevnt siden remsen ikke bygger utenpå da.

nino nino skrev:
Er vel ingen som setter fasninger i hjørnene, ikke om man vet hva man gjør iallfall
Det er vel vanlig å gjøre det 1 gang, så lærer man jo og begynner med halv plate neste gang;)

• Liker
  • Haha
Stuff og 2 andre
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Men TS tar altså ikke bort forsikringen på gipsskivene nærmest garderoben og tror deretter at det er regelen bak som lyser igjennom……
TS har allerede blitt dumforklart 40 ganger i denne tråden. Tror du at ditt bidrag hjelper og motiverer TS til å fortsette å lære seg å renovere?

• Liker
  • Elsker
Mjärn og 3 andre
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Prat med en maler får du høre. Men du mener de ikke vet hva de gjør? 😂

Jeg har gjort det uten problem. Om du hadde sett papirstripene så hadde du visst at de til og med er forberedt til å brukes i hjørner.

Man må ikke ha det faset, men det er jo lettere å få det jevnt siden stripen ikke bygger utenpå da.
Alle malere jeg har jobbet med, både som maler "lærling" og senere når jeg hadde eget (ikke som maler) har sverget over snekkere som setter fasing i hjørner.
Stripen sparkles jo ut i null.

• Liker
Joak og 3 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.