13th Marine 13th Marine skrev:
Ska du skicka på test så använde jag Evema för snart 10år sedan, de var trevliga och då dessutom billigast. Sist jag kollade var deras priser fortfarande konkurrenskraftiga.
Tack för bra tips! Har också skickat till dem några gånger när vi har renoverat och kan bara hålla med! Bra pris, smidigt upplägg och trevligt bemötande :)

• Liker
13th Marine
  • Laddar…
Farstatjej90
Om ytskiktet släpper är det svårt att få något nytt ytskikt att fästa, Möjligen kan du fästa nät i dom för att öka chansen att nåt stannar kvar, sen putsa..

Det var vanligt att gjöt i eternitrör det brukar synas på dem att de är lite som hamrade i ytan inte helt släta

Utifrån byggår är det inte otänkbart, kreativiteten kring vad man kunde använda materialet till var omfattande.

Enklast är ju att ta ett prov, pilla bort en bit med Morakniv och skicka in, förutsatt att det verkar nån typ av mineralskivmaterial. Är det ren betong ska det inte vara någon fara.

Man bör undvika att bygga in Asbest, om det görs bör det dokumenteras noggrant. Kraven har blivit högre även om det primärt avser yrkesmässig hantering.

I det fallet skulle jag säga att bara måla om är lämpligaste åtgärden.

• Liker
g.kraft
  • Laddar…
Eternit är det inte iaf.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.