Heisann!
Har en steinbelagt trapp bygget på 'lecablock'.
Jeg skulle gjerne lagt inn et 50mm rør gjennom trappen (lecablockene).
Her vurderer jeg en hullsag... men trappen er omtrent 1.5m og er det mulig å bore så dypt med en hullsag?
Takknemlig for tips :-)

Jeg hadde enten leid en kjernebor med forlengere eller en vanlig betongbor og slagbormaskin da det er så liten dimensjon og boret uten slag.

• Liker
Izze
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
Jeg ville enten leid en kjernebor med forlenger eller et vanlig betongbor og slagbormaskin da det er så liten dimensjon, og boret uten slag.
Fint og det er noe sånt jeg har tenkt! Men hvordan blir det med dybden på kjerneboren siden hullet blir ganske dypt? Borer man bit for bit så dypt som kjerneboren er, 'tømmer boret', borer igjen og fortsetter til man er igjennom?
Er mest vant til at kjerneboren er dypere enn veggen man prøver å bore igjennom :-)

Leca är så pass bräckligt a
I Izze skrev:
Fint och det är nått sånt jag tänkt! Men hur blir det med djupet på kärnborren eftersom hålet blir rätt djupt? Borrar man bit för bit så djupt som kärnborren är, 'tömmer borren', borrar igen och fortsätter tills man är igenom?
Är mest van att kärnborren är djupare än väggen man försöker borra igenom :)
Leca är så pass bräckligt att det inte lär vara några större problem att knäcka kärnan, plocka ur den och borra vidare.

• Liker
Izze
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.