Hei!

Har brukt to timer og masse prøvekappinger for å få til en taklist der et horisontalt tak møter skråtaket. Normalt er dette ikke noe problem da man bare trenger å gjerde listene med halve "takvinkelen" så blir det perfekt. Men akkurat på dette stedet er det vinkler i alle tre dimensjoner som får meg til å miste fatningen.

-Skråtaket heller 38 grader
-Veggen der skråtak møter det horisontale taket har vinkelen 45 grader i forhold til "skråtakveggen"
- Dessverre er ikke brytningen mellom takene linjert med veggenes brytning, men det avviker ca 5cm der, noe som tilfører ytterligere kappinger og vinkler.

Synes jeg har prøvd alle varianter med å tilte og vri gjærsagen, men det nærmeste jeg har kommet noe som bør fungere, er den første skråtaksbiten der jeg vridde sagbordet 22,5 grader og tiltet sagen 26 grader ((90-38)/2).

Hvordan skal man tenke? Går det an å få til en list her? Hvordan hadde dere andre gjort det?

• Taklist installasjon rundt en skrådende takvinkel der et horisontalt og et skråtak møtes, med utfordrende forskjellige vinkler.
Ola78
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.