Hei, har et lite problem. Har i et rom to forskjellige gulv, med omtrent 8mm høydeforskjell.
Denne høydeforskjellen kommer akkurat ved et ytterhjørne (rommet er L-formet).
Hvordan gjør man da når jeg skal ha på gulvsoklene?
Sager av en av dem 1cm?
Føles som at det blir stygt og ganske vanskelig, dessuten skal jo den listen følges av flere på det høyere gulvet (dog ikke så de sitter mot hverandre).
Eller er det mer fornuftig å prøve å heve det lavere på en eller annen måte?
Denne høydeforskjellen kommer akkurat ved et ytterhjørne (rommet er L-formet).
Hvordan gjør man da når jeg skal ha på gulvsoklene?
Sager av en av dem 1cm?
Føles som at det blir stygt og ganske vanskelig, dessuten skal jo den listen følges av flere på det høyere gulvet (dog ikke så de sitter mot hverandre).
Eller er det mer fornuftig å prøve å heve det lavere på en eller annen måte?
Man kan avslutte soklene med 45 graders vinkel og sette en bit så sokkelen vender ned i gulvet, men jeg ville nok bare sagd den høyere sokkelen litt skrått i det hjørnet så overgangen blir i vinkel.
Om man ligger på knærne og ser nærmere så ser det "så der" ut, men de fleste som kommer inn i rommet kommer ikke engang til å se på soklene så det er bare Du og sånne som oss som henger på BH som ser sånt der
Om man ligger på knærne og ser nærmere så ser det "så der" ut, men de fleste som kommer inn i rommet kommer ikke engang til å se på soklene så det er bare Du og sånne som oss som henger på BH som ser sånt der
Takk for svar, det stemmer nok det du skriver om hvem som ser det. 
Om min ascii-art funker, så tenker du noe i stil med _____/------------, i høyderetning antar jeg?
Det som gjør det litt dumt er at jeg har tenkt å bruke ferdigmalte som i tillegg (som alle) har en avrundet kant på oversiden. Det ville jo være om man spikker til/låner en fres til dette for å få til avrundingen, og så enten biter i det sure eplet og maler alle, eller fusker og maler det "nye".
Det første forslaget er jeg nok ikke med på dog. 45 graders vinkel på begge, "utover", sånn at de ikke engang møtes?
For 45 grader hadde jeg nok tenkt å kjøre uansett, det gjør jeg alltid i ytterhjørnene.
Om min ascii-art funker, så tenker du noe i stil med _____/------------, i høyderetning antar jeg?
Det som gjør det litt dumt er at jeg har tenkt å bruke ferdigmalte som i tillegg (som alle) har en avrundet kant på oversiden. Det ville jo være om man spikker til/låner en fres til dette for å få til avrundingen, og så enten biter i det sure eplet og maler alle, eller fusker og maler det "nye".
Det første forslaget er jeg nok ikke med på dog. 45 graders vinkel på begge, "utover", sånn at de ikke engang møtes?
For 45 grader hadde jeg nok tenkt å kjøre uansett, det gjør jeg alltid i ytterhjørnene.
Første forslaget blir vanskelig i et ytterhjørne, gikk glipp av det :blushing:
Men forslag 2 er akkurat som du har tegnet, som sagt ikke mange som kommer til å se der, så sag, skjær litt og mal det som er saget ville jeg ha gjort
Men forslag 2 er akkurat som du har tegnet, som sagt ikke mange som kommer til å se der, så sag, skjær litt og mal det som er saget ville jeg ha gjort
sage i underkant i stedet...N Niklas_x skrev:Takk for svar, det stemmer nok det du skriver om hvilke som ser det.
Om min ascii-art funker, så tenker du noe i stil med _____/------------, i høyden antar jeg?
Det som gjør det litt dumt er at jeg har tenkt å bruke ferdigmalte som dessuten (som alle) har en avrundet kant på oversiden. Det ville jo være om man kutter til/låner en fres for å få til avrundningen, og så enten biter i det sure eplet og maler alle sammen, eller jukser og maler det "nye"..
Snyggest blir det om du kjøper for eksempel 12x56mm sokkel til det høyere gulvet og 12x70mm som du kløyver ned til 12x64. Deretter er det bare å gjære sammen disse, og overkanten blir lik til tross for forskjellen i tykkelse på gulvet. Kløyv på siden som er ned mot gulvet.
Klikk her for å svare