Hei!

I vår gang har vi montert 2 m garderob med skyvedører. Skinnen er festet i taket og takhøyden er 2,70 meter. Garderoben er 2,40. På den ene kortsiden trenger vi en dekkplate. Finnes det så store mdf som 2,7x0,7 meter? Hvordan fester vi den i veggen og i garderoben? Vinkeljern? Hvis man må skjøte to plater på høyden, setter man den ene først og den andre senere eller setter man dem sammen før?

Mvh Ludde

Jeg har selv tenkt på hvordan man pent løser dette. En selger hos en bedrift som produserer slike (kan kanskje ikke oppgi bedriftsnavnet her?) mente at en kraftig gavl alltid blir penere enn en tynn. Selgeren hadde et system med en skinne i gulv og tak som gavlen skyves på - usynlig innfesting. Helt klart et alternativ. Ellers har jeg tenkt å lage en gavl med to toms to og gips. Helt klart er det at en kraftig gavl blir penere enn tynn mdf!

Hei!
Har Lumi skyvedører og jeg kjøpte ferdige gavelsider i samme farge som dørene. I det rommet har jeg en takhøyde på 2,40 og jeg vil huske at jeg kappet bort ganske mye fra gavelene. Festet med møbelvinkler oppe og nede. Sjekk der du har kjøpt dine skyvedører, de har sikkert gavler også.
Lykke til

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.