Hei!

Jeg er ingen byggeekspert og har derfor bygningsarbeidere som gjør jobben for meg, men jeg vil likevel høre etter med alle ekspertene der ute om dette er riktig og vil holde for vårt spabad når det kommer. Vi vil jo ikke risikere at det kollapser.

Badet er 2,3x2,3 og vil veie rundt 2,2 tonn med mennesker i.

På overflaten hvor badet skal stå har man støpt ned l15 plinter i bakken.
Så er det 7 bjelker som bærende bjelkelag. Og deretter 21 mindre bjelker og så terrassebord.
Kommer dette til å holde eller hadde vi trengt å styrke med mer?

Takknemlig for alle tips og svar.

• 15 betongplinter i bakken med metallfester for et spabadprosjekt, omgitt av grønt gress og busker i en hage.
  • Trebjelker som grunnlag for et uteområde med terrasse. Rammeverket er bygget opp av plintar, bjelker og mindre reglar, klart til videre konstruksjon.
  • Trestruktur for spabad, med 15 plinter og 7 bjelker som støtter 21 mindre bjelker. Omgitt av hage, med noen verktøy på siden.
  • Bygge av platting med bjelker og stolper. Forbereder støtte til et stort spa. Omgitt av hage med trær i bakgrunnen.
Hva er det for dimensjon på lektene hvor dypt er søylene støpt?

Det er vanskelig å si helt sikkert, men ut fra bildene så tror jeg at det er rolig. Terrassedekket ligger såpass lavt at lektene nesten hviler på bakken, de vil neppe kunne bevege seg nevneverdig!

Vanskelig å si noe mer presist uten å vite treverkets dimensjoner. Lasten på dekket inkludert dekkets egenvekt ligger på ca 500 kg/kvm, noe som tilsvarer en normal balkong. Jeg misliker den usystematiske byggemåten, men det var kanskje nødvendig. Det gir dog ikke et helproft inntrykk.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.