Jeg har et gammelt ikeabord i furu som jeg vurderer å gjøre om til et plantebord med en falsk betongplate. Jeg tenker meg å stabilisere platen med en plate av mdf for at treet ikke skal bevege seg, og så pusse platen med en eller annen form for finbetong. Tror dere at dette lar seg gjøre, og hva skal man i så fall bruke for betong? Bordet skal jo tåle å stå ute og ikke bli altfor følsomt for støt.

Hei

Jeg skulle nok ha skrudd to 45*75 på undersiden av bordplaten stående så ikke bordet bøyer seg og betongen/pussen sprekker.
Deretter skru en gipsplate på bordplaten for å eliminere treets bevegelser.
Så litt gucka/fuktsperre på, slik at du kan plaske med vann på betongen uten å skade gipsplaten.
Bygge en midlertidig støpeform rundt og deretter støpe en 10-25 mm kake med finbetong.

aha, så det funker ikke å pusse på noen cm direkte, man må støpe platen ved hjelp av støpeform? Går det ikke an å pusse direkte eller er det for at det skal bli jevnere?

Man kan forresten ikke bruke noe annet enn vanlig betong? Skulle man kunne bruke husfix f.eks? Det kanskje er lettere å arbeide med?

Jo du skulle nok kunne pusse på gipset direkte.

Husfixet kan nok funke den er litt mer sparkelkonsistens i.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.