Hei!

Har et hus fra 1800-tallet, renovert i omganger. Nå har gulvet i et hjørne av barnets soverom løsnet og sunket ned ca 20 cm x 20 cm. Det er åpent mellom vegg og gulv ned mot mellomrommet under, over "taket" til rommet som ligger under. Hva gjør jeg? Takk på forhånd!

Mvh bekymret mamma

Noen eller noen bilder hadde gjort det lettere!

• Liker
Violina
  • Laddar…
Skal ta bilde når jeg kommer hjem i ettermiddag 🙂

• Liker
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Noen eller noen bilder hadde gjort det lettere!
Hei! Har forsøkt å laste opp batteriet lder jeg tok med mobilkameraet mitt men får melding om at filen ikke er tillatt. Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det..

P Possetossen skrev:
Hei! Har forsøkt å laste opp batteriet jeg tok med mobilkameraet mitt, men får melding om at filen ikke er tillatt. Vet ikke hvordan jeg skal gjøre..
Last ned bildene til datamaskinen og forsøk deretter å publisere dem her. Fungerer det ikke igjen, er det enklere å lagre dem i et annet filformat på datamaskinen enn telefonen.

Hei! Nå klarte jeg å laste dem opp. Takk for hjelpen.

• Et hjørne av et rom med rød vegg og lyst gulv, viser en hvit gulvlister med et synlig mellomrom, med en oransje blyant som peker under listen.
  • Rødt malt hjørne med hvite lister og lys trægulv, med en blyant som ligger langs gulvet.
  • En nærbilde av et hjørne med en sprekk mellom vegg og taklist.
  • Hjørne av et rom med hvitmalte lister og synlig sprekk i hjørnet mot en rød vegg.
Eneste måten å se hva som har skjedd er å begynne å plukke opp gulvet og se etter hva som har skjedd. Det ser ut til å være noe laminatgulv, typ klikkgulv, så det bør ikke være så vanskelig. Du må sannsynligvis rive opp undergulvet som klikkgulvet hviler på også, for å se hva det er som har gitt etter og kunne reparere det.

• Liker
Possetossen
  • Laddar…
Eneste måten å se hva som har skjedd er å begynne å plukke opp gulvet og se etter hva som har skjedd. Det ser ut til å være noe laminatgulv, type klikkgulv, så det bør ikke være så vanskelig. Du trenger sannsynligvis å rive opp undergulvet som klikkgulvet hviler på også, for å se hva det er som har gitt etter og kunne reparere det.
Takk for svar. Da forstår jeg. Har du muligens en snekker i sørlige Skåne å anbefale? :)

Nei, jeg bor ikke i sørlige Skåne, så der kan jeg ikke komme med tips. Derimot tror jeg at du i det minste kan gjøre selve rivningsjobben på egen hånd. Du har vel en brekkstang? Og tilgang til Youtube? Å ta opp et klikkgulv er ikke spesielt vanskelig.
Du kan kanskje til og med fikse problemet selv med hjelp fra oss på forumet, hvis du fortsetter å poste bilder her.

Er det en villa, er det første etasje, og hva er det da for type grunnmur. Om det er første etasje, så er min gjetning at det er torpargrunn/krypgrunn. Da bør du kunne krype under og se hva som har skjedd. Sannsynligvis er en gulvbjelke råtten, så den har gått av. Trolig også svillen. Om hjørnet ligger mot yttervegg, kan du kanskje se fuktskade i veggen.

TS skriver at det er i overetasjen, det er "taket til rommet under".

A AG A skrev:
Er det en villa, er det første etasje, og hva slags type grunn er det da. Hvis det er første etasje, er min gjetning at det er torpargrunn/krypkjeller. Da bør du kunne krype under og se hva som har skjedd. Sannsynligvis er en gulvregel råtten, så den har gått av. Trolig også svillen. Hvis hjørnet ligger mot yttervegg, kan du kanskje se fuktskade i veggen.
Takk for svar. Har ikke sånn flaks. Men kan det være råtten gulvregel i overetasjen? Hjørnet er mot yttervegg/baderom. Har hvit puss på tegl og har ikke lagt merke til noen fuktskade. Heller ikke på badet.

Nei, jeg bor ikke i sørlige Skåne, så der kan jeg ikke komme med tips. Derimot tror jeg at du i det minste kan gjøre selve rivningsjobben på egen hånd. Du har vel en brekkstang? Og tilgang til Youtube? Å ta opp et klikkgulv er ikke spesielt vanskelig. Kanskje kan du til og med fikse problemet selv med hjelp fra oss på forumet, hvis du fortsetter å poste bilder her.
Haha må lære meg mye, må skaffe brekkstang. Det skal nok gå bra å ta opp gulvet. Ja, det hadde jo vært topp å kunne utbedre det på egen hånd. Legger opp bilder når det er gjort, antagelig først i midten av juni når ferien begynner og jeg får litt tid til overs. :)

• Liker
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.