Satte veggplater i et mindre soverom på lørdag og innså nå til min skrekk(?) at jeg har satt alle gipsplatene bakvendt, med "kartongen" ut! :-[

Tanken er at vi skal tapetsere rommet. Den ene veggen vender mot en sidevind.

Må jeg snu alle platene eller kan jeg la dem sitte og fortsette som vanlig??

Ettersom platene er avfaset på langsidene (på forsiden), samt at det er en skjøt i pappen på baksiden, så vil du få en hel del problemer med å sette remse og sparkle skjøtene.....

Joda, du kan jo mikrolite hele rommet, men det føles som en dyr løsning. Ellers kan du stille deg og fase ned alle langsidene, men siden det sitter en masse skruer så vil det bli en enormt slitsom jobb....

Nei, hadde det vært mitt hus hadde jeg gjort om, gjort riktig.

Edit:
Når du først har fått avstand til feilen så kan du jo fylle på følgende tråd:
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Ovrigt;action=display;num=1080038704
;)

pappen er av annen kvalitet og sitter ikke like bra på baksiden heller vel?

så bare å bite i et syrlig eplekart og ta frem skruetrekkeren skulle jeg også si...

Som en trøst kan nevnes at jeg har revet en hel baderomsvegg som var ferdigskrud. Vi innså at WC-tilkoblingen havnet helt feil. Gulvet gikk ikke an å fjerne uten komplett riving av veggen fordi gulvet var skrudd fast i bjelken som veggen så sto på....

Har også gjort en god del andre feil, så din føles ikke altfor stor.
Du har jo i hvert fall ikke sparklet... eller?

Fasting65 skrev:
Som en trøst kan nevnes at jeg har revet en hel baderomsvegg som var ferdigskrudd. Vi innså at WC-tilkoblingen havnet helt feil. Gulvet kunne ikke fjernes uten komplett riving av veggen fordi gulvet var skrudd fast i bjelken som veggen deretter stod på....

Har også gjort en hel del andre feil, så din føles ikke altfor stor.
Du har jo i det minste ikke sparklet... eller?
Og hvorfor har vi ikke fått lese om dette i bloopers-tråden?

Skal snart selv bidra til tråden - klarte å spikre fast altandøren med spiker gjennom både karm og dørblad her om dagen.... ::)

Fasting65 skrev:
Du har jo i det minste ikke sparklet... eller?
Nei, det hadde jeg ikke rukket å gjøre. Derimot så gikk bare 50% av platene å snu. Resten må lages nye på grunn av hvordan de var tilskåret, hull for stikkontakter m.m. Altså må man avgårde og kjøpe mer gips og bære opp trappen....pust!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.