Med en VKR 120x60x4 S355J2H blir det inga problem med fastheten (inkl. regnet på en dynamisk forstørrelsesfaktor på 1.5) samt dimensjonerende verdier på lastene (lastene forstørres med en viss faktor utover den dynamiske forstørrelsesfaktoren).
Når det gjelder deformasjonene får jeg det til 17 mm (til å sammenligne f.eks. med L/300) da har jeg regnet med den forstørrede lasten samt egenvekt men ikke med dimensjonerende verdier utover det.
Jeg har regnet på en 2D ramme hvor jeg har antatt en ikke momentstiv innspenning i gulvet (boltet).
Med en VKR 120x60x4 S355J2H blir det inga problem med holdfastheten (inkl. regnet på en dynamisk forstørrelsesfaktor på 1.5) samt dimensjonerende verdier på lastene (lastene forstørres med en viss faktor utover den dynamiske forstørrelsesfaktor).
Sett til deformasjonene får jeg det til 17 mm (å sammenligne for eksempel med L/300) da har jeg regnet med den forstørrede lasten samt egentyngd men ikke med dimensjonerende verdier utover det.
Jeg har regnet på en 2D ramme hvor jeg har antatt en ikke momentstiv innspenning i gulvet (boltet).
Blir veldig nysgjerrig på hvordan du har regnet ut det?
Jaha du tenkte så, jeg tenkte meg en kube i henhold til dkhansson første innlegg. Jeg studerte da bare én side i form av en ramme med to vertikale rør og ett som går mellom dem på tvers. Deretter appliserer jeg en last i midten.
Jaha du tenkte så, jeg tenkte meg en kube ifølge dkhansson første innlegg. Jeg studerte da bare en side i form av en ramme med to vertikale rør og et som går mellom dem på tvers. Så påfører jeg en last i midten.
Jeg lurer fortsatt på hvordan du regner på belastningen?
Tenker på om jeg er helt på bærtur når jeg selv regnet? (Og da regnet jeg bare på enkelt rør, fritt opphengt, tok med egenvekten som en del av punktbelastningen)
Min yrkeserfaring (fra gulvet) synes at 31 mm med bare 200 kg høres mye ut...