Hei!

Er i ferd med å ordne vår nye gang. Jeg er ikke helt ubrukelig, men jeg er heller ikke håndverker.

Har nettopp fikset taket. Det gamle lå under bjelkene, så jeg ønsket å ha høyere takhøyde. Bjelker skal slipes og lasereres mørke.

Nå kommer vi til vegger og innredning. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det og hvordan jeg skal gå frem? Har googlet, men ikke funnet noe bra.

Jeg skal sette perlespont som brystpanel og deretter en brystlist og så tapet. Vil ha plassbygde garderober der jeg har tegnet så fint med rødt. Jeg hadde tenkt å kjøpe IKEA garderobedører (selv om det er deres kjøkkenfronter) og så skru hengsler selv. Er det veldig vanskelig å få det bra? Våre håndverkere som hjalp oss med taket sa at jeg burde kjøpe hele garderober og kle inn. Og kan man klare å få dem til med perlespont og så skjære dem ut så de er helt innfelt. Er det et dødfødt prosjekt?

Hva skal jeg bruke for lekter å feste i og bygge opp formen? 45×45?

Til slutt. Hva og hvor skal jeg begynne? Med perlesponten? Har ikke funnet ut hvordan man gjør ved hverken ytre eller indre hjørner.

Den uten tegning på er tatt rett inn i gangen.

Takk for hjelpen med tusen spørsmål.

/Torsten

• Renovering av hall med nytt tregulv, vindu med utsikt til hage, og røde markeringer på vegg for plasseringsplan. Støvsuger på gulvet.
  • Renovering av en hall med treplank gulv, synlige bjelker i taket, og et stort vindu i bakgrunnen. Uferdige vegger og verktøy synlige.
  • Renovering av hall med uferdige vegger, synlige bjelker og røde skisser for platsbyggede garderober. Utsikt gjennom vinduet mot en veranda.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.