Jeg trenger å tette gamle metallrør som er ca 50mm i diameter, og jeg tenkte å bruke fugeskum.

Rørene går til en gammel oljetank som ikke brukes lenger, og rørene kommer til å ligge under bakken (tanken ligger ute og under bakken).

- Fungerer det med fugeskum eller har dere noen andre gode forslag?

De fleste 1 komponents skum har ikke så tilstrekkelig med lukkede celler for å være "vanntett". Så en viss fuktvandring finnes i materialet. Men det vil nok fungere.

Et problem kan være at lengden på røret gjør at du må påføre gjennom en slange. Skummet herder i kontakt med luftens fuktighet, så du må enten fukte med en blomstersprøyte litt eller skumme i omganger. Man må ikke legge på veldig tykke lag, da herder ikke skummet innerst.

Noen som har et bedre forslag enn skum?

Hvordan sitter røret, hvor langt er det? Er det påfyllingsrøret til oljetanken? Da sitter det jo et lokk ytterst, så fukt er ikke noe større problem. Derimot vil jo røret være veldig oljete innvendig, så uansett hva du velger for tetningsmetode, trenger det å rengjøres først.

Om så, hvorfor trenger det å tettes?

norrbottenstorpet skrev:
Hvordan sitter røret, hvor langt er det? Er det påfyllingsrøret til oljetanken? Da sitter det jo et lokk ytterst, så fukt er ikke noe større problem. Derimot blir jo røret veldig oljete innvendig, så uansett hva du velger for tettmetode må det rengjøres først.

Hvis så, hvorfor trenger det å tettes?
Jeg kuttet av rørene til oljetanken fordi de var i veien da jeg skulle isolere veggen utvendig. Oljen har ikke vært brukt siden -76, og jeg har ingen planer om å kjøpe mer.

Jeg fant gode plastrør som jeg limte på, og det ble over forventning. Fix-it tuben som jeg har brukt tidligere passet perfekt.

Problemet er løst og rørene er under bakken igjen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.