Hei

Jeg håper noen vennlige sjeler med litt byggeerfaring kan ta seg tid til å hjelpe meg. Jeg bygde om kjøkkenet mitt i vår. Var nødt til å bygge inn noen rør som gikk fra gulv til tak. Bygde også en del av veggen 30 cm for at hele veggen der kjøkkenet skulle stå ble rett. Jeg legger ved et bilde, så kanskje dere forstår. De røde strekene er der det ble skjøter. Den første mellom sponplate-sponplate og den andre sponplate-puss. Saken er at nå sprekker malingen mellom pussvegg og sponplate samt en loddrett flisfuge. (Flisla opp til hyllen og hele veien). Antar at det er fordi platene beveger seg. Sparklet bare mellom skjøtene og malte.

Så mitt spørsmål, hvordan utbedrer man dette? Beveger sponplaten seg for mye, eller kan man armere skjøten eller bruke latexfug eller noe slikt? Kanskje man skal bygge om alt med gips i stedet? Føler imidlertid ikke for å rive halve kjøkkenet siden det er ferdigbygd.

Takk for alle forslag 😊

• Byggekjøkken med rødlinjet skjøt mellom sponplate og puss. Viser benkeplate med vask, papirbunker og kaffetrakter. Pil peker på veggskjøt.
gips dessverre men dette skrur du enkelt utenpå det du allerede har gjort.

Hei

Takk for deres svar:

Ettersom kjøkkenet er ferdig og jeg har flislagt bytter jeg ikke gjerne til gips for da det innebærer ganske mye arbeid. Nei, veggen er ikke skorsteinen. Jeg prøver å bytte til mukfog og fungerer det ikke river jeg alle sponplatene og bytter til gips i stedet.

Om ingen andre har flere forslag?

P
Jeg antar at du har sparklet inn glassfiberremser i skjøtene?
Jeg ville i så fall prøvd å sette opp microlit (glatt fiberduk) og deretter male. Den pleier å kunne ta opp en del bevegelser i materialet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.