Hei, skal sette opp renoveringsgips på denne veggen. Synes dere jeg skal sette langs med alt 1 eller alt 2?

Takk!

• En vegg med blått tapet, delvis fjernet, omringet av rød markering. Verktøy og ledninger på gulvet ved siden av veggen.
  • Veggen med tapet har røde linjer som viser to alternative måter å sette opp renoveringsgips på.
Det kommer litt an på målene, men hvis du kan sette etter alt 1 og skjære bort nedsenkningen på langsiden mot gulvet så slipper du generalskjøter.

• Liker
Owil123
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det kommer litt an på målene, men hvis du kan sette ifølge alt 1 og skjære bort nedsenkingen på langsiden mot gulvet så slipper du generalskjøter.
Hva tror du om dette da? Blir litt færre skjøter

• Veggen med halvferdig tapetsering, blå tapet med mønster og ujevne kanter, viser før og etter skarvminimering med rød markering.
Ok gjelder dette også om det er regler jeg ikke skrur i? Har kjøpt lange trægipsskruer bak tapet etc finnes det trevegg se bild

• Trevegg med ueksponerte skruer bak tapet, og en stige i et rom under renovering.
Ja, les monteringsanvisningen jeg lenket til, så får du bra info om hvordan du monterer gips riktig.

Jeg ville imidlertid ha satt vanlig gips, i alle fall mot råsponten (tre-veggen). Den er stivere og tar opp ujevnheter i underlaget bedre.

• Liker
tergo og 1 annen
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Kan du gjøre, du skal jo da som sagt forskyve skøtene minst 300 mm, se [lenke]
[bilde]

• Trappe og stiger i et rom under renovering, med nye gipsplater montert på veggene og delvis synlig tapet i barnslig design i blått.
  • Liker
mexitegel
  • Laddar…
Hallonbåten
Jeg skulle satt perforert skjøtebånd i vinkelen mellom vegg og tak avveid med laser fra gavlhjørnene.
Treetex plater under 6mm gips får lett innsunkninger.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.