Hei alle sammen!
Har nå renovert huset i mange mange år og det er på tide med verkstedet som også skal huse en leilighet. Har i den ene gavlen noen skikkelig stygge sprekker og vil ha litt råd om hvordan jeg best fikser det. Min tanke er å slå ned gavlen for å redusere risikoen for ras og gjentakende problemer, og i stedet bygge den opp i tre. Under vinduene på bildet tenkte jeg å støpe en klakk som forankres i eksisterende vegg ca 300x200 BxH, omtrent i gulvnivå innvendig. Dette mest for at veggen ikke skal kunne "skli fra hverandre" mer enn det har gjort. All vannavrenning fra taket skal fikses da setninger er det som har gjort at sprekkene har oppstått. Men jeg tør ikke grave før gavlen er utbedret pga rasrisiko.
Har dere noen skikkelig gode råd å gi meg?????
Gammelt hus med sprekkfylt gavlvegg, to grønne vinduer øverst og et under. En dør ved bunnvinduet delvis omringet av murstein.

Mer bilder finnes! Dere ser sprekkene under vinduene blant annet. Vegg materialet ser dere ved lecan, skånsk teknikk fra steinalderen, ikke morsomt i det hele tatt. Bare grus og småstein blandet med kalk tipper jeg på.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.