4.772 lest ·
22 svar
5k lest
22 svar
Hjelp meg å skjule dette.
D Dublin skrev:

Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 innlegg
Nysgjerrig, Hva er en bredbandsabsorbent ?
Bygger et studio for å mikse i og vil få kontroll på akustikken. Bredbåndsabsorbenter er ett av mange akustiske elementer man kan bruke for å styre opp slik at man får en så korrekt lydgjengivelse som mulig. dvs at alle frekvenser blir riktig gjengitt. Ellers er det litt som å male malerier med bind for øynene.I InsidersUnited skrev:
Hvor eksakt er plasseringen av dem? Jeg har null erfaring med akustikk/studio bygg, men det ser ut som det ville vært mulig å ha de to høyre på en ny vegg som står ca 20 cm foran den gamle. Til venstre kan du da ha to skyvedører også ca 20 foran den gamle veggen som skjuler elektriske skap mm. Plasser den fremre skyvedøren til høyre og plasser en av lydabsorbentene på den. Det burde kunne fungere. Om det blir bra akustikkmessig har jeg ikke peiling på ;-)L Lyftkran skrev:
Kanskje går det an å lage en lönndør. Min far bygde en hel lönnvegg i et hjørne der det gikk vannrør og strøm. Festet med hengsler i bunnen og en skjult "hasp" som man nådde ved å skjære et lite snitt i tapetet den dagen man måtte komme til.
OT:
Er det ikke en Marantz-spiller som skimtes. Hva er det for øvrig utstyr?
OT:
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 577 innlegg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 577 innlegg
Kan du ikke bygge en vegg som har innebygde absorbenter? Altså konstruere veggen som en stor absorbent (da kan du ha absorbenter for ulike frekvenser i forskjellige deler av veggen om du vil). I kombinasjon med en dør eller bare et draperi på kortsiden som noen andre foreslo.
Det ville jo vært kult. Jeg er bare redd for at det stjeler litt mye plass fra et allerede litt lite rom... Og at det blir dyrt å behandle hele veggen. Men helt klart en spennende tanke.ullet skrev:
Lönndörr... Ja men det var typ det som var min grunnidé. At man på venstre del av veggen bygger ut en boks som dekker alt men som går an å åpne. Men likevel som en vegg i materiale som kan belastes med noen kilo. Jeg trenger ikke være så hemmelig som skjulte hasper under tapet. Det er ok om man ser at det er en åpnebar boks.samlarpådetmesta skrev:
Kanskje går det an å lage en lönndörr. Min far bygde en hel lönnvegg i et hjørne der det gikk vannrør og el. Festes med hengsler i bunnen og en skjult "hasp" som man kom til ved å skjære et lite snitt i tapeten den dagen man måtte komme til.
OT:
Sist redigert:
Klikk her for å svare