Jeg gir opp. Jeg skal bygge et rekkverk til overetasjen men kan ikke finne tømmer som har avrundede kanter og skal fungere som spiler i rekkverket.
Jeg ser for meg dimensjon kanskje 30 x 45 eller 30 x 40 eller noe lignende. Det er ikke så nøye.
Synes det virker merkelig at man må spesialbestille via et snekkeri for å finne en planke med avrundede hjørner!
Vennligst hjelp meg...
Jeg ser for meg dimensjon kanskje 30 x 45 eller 30 x 40 eller noe lignende. Det er ikke så nøye.
Synes det virker merkelig at man må spesialbestille via et snekkeri for å finne en planke med avrundede hjørner!
Vennligst hjelp meg...
Dessverre finnes ikke det du leter etter, så du må lage det selv eller få noen til å gjøre det for deg.
Det enkleste ville være å kjøpe høvlet treverk i henhold til dine mål og ønsker, for deretter å skaffe en håndoverfres sammen med et radiestål og begynne med fresing - Det går faktisk ganske fort, og en omgang med 120 eller 180 papir etterpå gir et meget fint resultat.
Det enkleste ville være å kjøpe høvlet treverk i henhold til dine mål og ønsker, for deretter å skaffe en håndoverfres sammen med et radiestål og begynne med fresing - Det går faktisk ganske fort, og en omgang med 120 eller 180 papir etterpå gir et meget fint resultat.
Medlem
· Västernorrland
· 12 038 innlegg
fort nok har jeg for meg at jeg har sett materiale for rekkverk et sted. kanskje ikke på løpemeter på den måten, men kanskje mer hos sånne som selger rekkverk av div slag.
Klart det finnes ferdige produkter, men om det finnes det som TS er ute etter samt om det er økonomisk forsvarlig er tvilsomt. 30x45 eller 30x40 med avrundede hjørner er ikke noe jeg har sett i alle fall.Stefan1972 skrev:
Lagde selv en håndleder til en trapp forrige uke, fant ferdige til en kostnad av 795:- for 2.5m, trengte 4.2m. Planhøvlet virke ble kjøpt (Så godt som kvistfritt) og et par runder med fresen så hadde jeg en håndleder laget for under 300 kroner som dessuten er uten skjøt.
Lagde også en espalier til den samme trappen av planhøvlet til en svært rimelig kostnad.
Ja Lundbergs har jo ferdige spiler, men de er enten dreide eller frest på en slik måte at de ikke går an å kappe og på den måten matche inn under skråtaket siste biten. Jeg tror jeg gjør så at jeg kjøper PHL i ønsket mått og avrunder hjørnene med min minislipemaskin fra Rusta. Ikke så proft, men vafan
Jobber heller med det enn å sitte og ringe rundt og spørre etter ferdige runde kanter. Takk for hjelpen!
Hva kostet fresen da?slacker skrev:Klart det finns ferdige produkter men om det finnes det som TS er ute etter samt om det er økonomisk forsvarlig er tvilsomt. 30x45 eller 30x40 med avrundede hjørner er ikke noe jeg har sett i hvert fall.
Gjorde selv en håndløper til en trapp forrige uke, fant ferdige til en kostnad av 795:- for 2.5m, trengte 4.2m. Planhøvlet virke ble kjøpt inn (Så godt som kvistfritt) og et par runder med fresen så hadde jeg en håndløper laget for under 300 kroner som dessuten er uten skjøt.
Lagde også en espalier til samme trapp av planhøvlet til en svært rimelig kostnad.
Klikk her for å svare