Jeg holder akkurat på med å bygge en lagerdel til vår carport.

Nå ser det ut slik (utenfra og inn):

Ytterpanel (fasade)
Glespanel 28x70
Vindbeskyttelse
Isolasjon (mellom veggenes bjelker)
Plast
OSB plate

Det jeg lurer på er om jeg kan knø inn en glespanel mellom plasten og OSB platen? For å der legge elrørene osv. Jeg vil også få inn veggen et stykke for å komme innenfor lecablokkene som veggen står på så platene kan gå helt ned til betonggulvet.

Da skapes det altså et tomrom mellom OSB platene og plasten.

Fungerer dette eller ødelegger det isolasjonen på noen måte? At det blir et ekstra tomrom før selve platene? Føles som at det ikke burde spille noen rolle... men jeg har ikke peiling egentlig selv.

mvh

Skal du ha det permanent oppvarmet så må du ha plasten 1/3 inn i veggen fra den varme siden sett.
En måte å løse dette på er at du legger til for eksempel 45X45 på utsiden av plasten og trekker strømmen i dette laget pluss at du da kan isolere det også.
Da får du bedre isolasjon pluss nok plass til bokser osv.

Hadde ikke tenkt å ha boden permanent oppvarmet...

Ola78
Skal du ikke ha det permanent oppvarmet ville jeg foreslå at du ikke setter plast, men i stedet setter en dampbrems f.eks. isover vario.

Ola78 skrev:
Skal du ikke ha det permanent oppvarmet, ville jeg foreslå at du ikke setter plast, men i stedet setter en dampsperre, f.eks. isover vario.
Aha, det fungerer bedre enn plast for isolert kaldtlager?

Ola78
En dampsperre tilpasser seg etter fuktigheten i luften, det er derfor den passer bedre i rom som ikke er konstant oppvarmet, men også i vanlige bygninger. Ta og google Isover Vario så vil du finne mer informasjon om den.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.