Jeg har revet bort det gamle ekle teppet i trappen. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal ha i stedet.

Trappen er i furu og jeg tenker å slipe den og gjøre noe, men beholde trefargen på en eller annen måte. Liker ikke hvitmalte trapper. Om man skal være sånn ambisiøs (og kanskje litt teit) og ha ledord i renoveringen ville våre være stramt, nordisk og klassisk. Derfor blir den kanskje hvitbeiset på en pen måte. Til dette kan jeg ikke se hvordan det skulle være pent med annet tre på trinnene, og da gjenstår vel nesten bare nytt teppe. Men usj, det vil jeg virkelig ikke. For å sitere Ernst liker vi "ærlige" materialer, og vi har brukt litt betong i andre etasje (lampe, betongfarget fondvegg og en dekkplate til kjøkkenøya er på gang), da kom ideen om å ha betong på trinnene.

Kunne dette fungere? Høres det pent ut? Hvilken betong skal jeg i så fall bruke? Alle tips tas imot med takk!

Råt trinn i furu trapp etter fjerning av teppe. Overflaten er ujevn og slitt med synlig trestruktur.

P
Jeg ville valgt nålefiltmatte eller noe laminatgulv med riktig stil..

Jeg tror at en tretrapp beveger seg så mye at betongen sprekker, eventuelt kanskje såkalt fiberbetong ville fungert.

p.lundgren skrev:
Jeg ville valgt nålefiltteppe eller noe laminatgulv med riktig stil..

Jeg tror at en tretrapp beveger seg så mye at betongen sprekker, eventuelt kanskje såkalt fiberbetong ville fungere.
Takk for din respons, dessverre er laminatgulv helt utelukket. Og nålefiltteppe føles ikke så hygienisk siden vi renoverer en del og det da støver.

Noen andre som har noen tips? Hva tror dere om fiberbetong? Eller har noen et forslag til en annen annerledes løsning?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.