Hei,
Det er slik at gulvleggeren har lagt nytt gulv, men ved neste rom er det stopp, på grunn av at det er et stup der de andre rommene begynner (altså ved gulvterskelen).
Hva trenger jeg for å fylle hullet slik at gulvet kan fortsette å legges??
Skal man legge flere lag med trebiter/reglar eller hva anbefaler dere?
Takknemlig for svar
Det er slik at gulvleggeren har lagt nytt gulv, men ved neste rom er det stopp, på grunn av at det er et stup der de andre rommene begynner (altså ved gulvterskelen).
Hva trenger jeg for å fylle hullet slik at gulvet kan fortsette å legges??
Skal man legge flere lag med trebiter/reglar eller hva anbefaler dere?
Takknemlig for svar
Bjelkelag, ingen anelse, sikkert betong, det er en borettslagsleilighet og ikke en villa.
"Hullet" er ca 5cm dypt, 10cm bredt og 80cm langt.
Kjøper man avrettingsmasse på boks som vanlig sparkel eller må man blande selv osv??
Det ligger masse skitt fra trefliser og støv fra sparkelsliping i hullet også.
"Hullet" er ca 5cm dypt, 10cm bredt og 80cm langt.
Kjøper man avrettingsmasse på boks som vanlig sparkel eller må man blande selv osv??
Det ligger masse skitt fra trefliser og støv fra sparkelsliping i hullet også.
Hva slags gulv legges? Er det parkett, så blir det jo nesten perfekt med en bit 2"4 i hullet og deretter dobbelt lag med skum/papp for å fylle resten av millimeterne.
Er det teppe, så dropp flytsparkel da du nesten garantert vil måtte utbedre med sparkel. Jeg mener å huske at fix (til fliser/klinker) finnes å kjøpe ferdigblandet. Vanlig fix som man blander selv med vann fungerer ypperlig å sparkle med, så det burde ferdigblandet også gjøre.
Så må jeg bare spørre; Hvorfor løser ikke gulvleggeren problemet?
Er det teppe, så dropp flytsparkel da du nesten garantert vil måtte utbedre med sparkel. Jeg mener å huske at fix (til fliser/klinker) finnes å kjøpe ferdigblandet. Vanlig fix som man blander selv med vann fungerer ypperlig å sparkle med, så det burde ferdigblandet også gjøre.
Så må jeg bare spørre; Hvorfor løser ikke gulvleggeren problemet?
Det var en venn som la gulvet og han vet ikke.
Gulvet er parkettgulv.
OK, så noe type av fix/avrettingsmasse som skal være ferdigblandet skal duge, stemmer det ??
(Edit)
Går det å bruke dette, er den ferdigblandet ??
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-18234.aspx
Gulvet er parkettgulv.
OK, så noe type av fix/avrettingsmasse som skal være ferdigblandet skal duge, stemmer det ??
(Edit)
Går det å bruke dette, er den ferdigblandet ??
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-18234.aspx
Sist redigert:
Klikk her for å svare