Hei!

Har et rom under trappen som jeg har frisket opp i forbindelse med at vi la nytt gulv, og nå er jeg i gang med å lage en enkel dør slik at jeg kan lukke dette rommet under trappen. Mitt problem er vel ikke direkte selve produksjonen av døren, men snarere tips og ideer om hvordan den skal se ut. Se bilde nedenfor:

Kanskje blir det litt kjedelig hvis den er helt hvit? Mottar gjerne ideer om hvordan den kan se ut. Et krav jeg har er at jeg skal ha en form for ventilasjonsgitter eller annen løsning som gjør at luft kan komme inn og ut av dette rommet.

Takk for tips.

• Under trappen vises et ledig område med trepaneler på gulvet og hvite vegger. Trappen har tretrinn og en hvit ramme. En åpning ses under trappen.
Hvordan ser resten av dørene i huset ut?

Ellers kanskje en litt sprø dør som ser ut som en heisdør, eller en maskinromdør?

• Liker
Erik Salhammar
  • Laddar…
Heisdøren var lysende!

Ja, min nabo har gjort det på døren til et lite toalett i andre etasje, og det er faktisk ganske morsomt :)

OK, dette er alt annet enn en "liten enkel dør" men innrøm at den er lekker:
Gary Katz Online

Hadde jeg et passende lite kott og mye mer tid hadde jeg definitivt prøvd å lage en sånn!

I
Hvorfor ikke gjøre det litt gøy for en gangs skyld når anledningen byr seg? (Dører er for det meste sidehengte og skyvedører horisontaltløpende. Her skal vi snu skyvedøren 90 grader i verste kreasjonen som slår Kirschsteigers kreativitet med adskillige hestelengder :D)

Sett et par U-formede gardinskinner loddrett på innsiden, cirka 50 mm fra kantene. Kjøp et par dusin tilhørende løpere. Sy deretter et 'dørblad' i noe kraftig og mønstret stoff med to vertikale rader hull cc 10 cm maks langs kantene med messingmaljer i hullene. Hullene skal være cirka 50 mm inn fra kantene. Det skal ha korte snørestumper p.b.s midtfor hullene som du trer gjennom løperne og 'strekker opp' stoffet horisontalt. Fest det øverst og trekk en pen line gjennom hullene vekselvis ut og inn og fest dem omkring en rundstang i overkanten slik at du kan sveive dem opp med en liten motor og tilhørende fjernkontroll. Trykk på knappen og stoffet folder seg når linene trekkes opp. For å få ned dørbladet må du i nedkanten sy en kanal som du kan legge et tyngre flatjern i. Passende dimensjon 8x30.

Luft ut og inn trenger du ikke tenke på. Det blir ikke tett rundt kantene.

FemTummar skrev:
OK, dette er alt annet enn en "liten enkel dør" men innrøm at den er lekker:
Gary Katz Online

Hadde jeg et passende lite kott og mye mer tid, ville jeg definitivt prøvd å lage en sånn!
Hadde jeg det der verkstedet og de verktøyene, ville jeg tatt fri fra jobben og bygget ting hele dagen :)

Hehe.. Takk for tipsene, men vi hadde kanskje tenkt noe litt mer "normalt" :)

Vi har Dooria eikedører i resten av huset. Mye i huset går faktisk i eik og hvitt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.