Heisann.
Jeg skal sage en åpning i en vegg i min sommerhytte og trenger en tigersag til dette. Utover denne åpningen planlegger jeg å bruke den til mindre gren/krattbeskjæringer. Den vil altså ikke bli brukt mye eller ofte, så jeg leter etter en billigere variant.
Jeg er ikke spesielt sterk i verken armer, håndledd eller hender og trenger hjelp med hva jeg skal tenke på ved kjøp. Hva er viktigst? Effekt? Sagkapasitet? Vekt? Slagtall? Konstant saging? Jeg tar gjerne imot tips og råd fra dere kloke medlemmer.
Jeg skal sage en åpning i en vegg i min sommerhytte og trenger en tigersag til dette. Utover denne åpningen planlegger jeg å bruke den til mindre gren/krattbeskjæringer. Den vil altså ikke bli brukt mye eller ofte, så jeg leter etter en billigere variant.
Jeg er ikke spesielt sterk i verken armer, håndledd eller hender og trenger hjelp med hva jeg skal tenke på ved kjøp. Hva er viktigst? Effekt? Sagkapasitet? Vekt? Slagtall? Konstant saging? Jeg tar gjerne imot tips og råd fra dere kloke medlemmer.
Viktigst er at den er batteridrevet hvis du vil bruke den i hagen. Velg et fabrikat som har mange maskiner med samme batterisystem. Ryobi er et bra merke for hobbyhåndverkere. Velg et batteri på 5ah eller ha flere med lavere kapasitet. Rivning/saging av vegg krever mye batterikapasitet. Deretter spiller sagbladet en veldig stor rolle, bruk riktig blad for riktig formål og kjøp dyre blad som varer lenge.
Allvitende
· Västra götaland
· 10 931 innlegg
Har du et batterisystem allerede er det enklest å velge det samme...
Klikk her for å svare